Kunagises Ida-Aafrika "päikeselinnas"
Nairobis on liiklusummikud muutunud talumatuks ja Keenia arhitektid soovitavad
riigil valida endale uus pealinn ning vihased ärimehed kardavad, et riigi kasvav
majandus on hädaohus.
Oskamatud juhid, logud autod, ülekoormatud kaubikud, auklikud teed ja korrumpeerunud liikluspolitsei on Aafrika ühest suurimast linnast teinud totaalse liikluskaose keskuse, vahendas Eesti Päevaleht.
Ülerahvastatud väikebussid, mida teatakse matatuste nime all, on enamikele Nairobi elanikele ainsaks võimaluseks liikuda töö ja kodu vahet, kuid need bussid on kurikuulsad oma puuduliku tehnoseisundi ja kamikaze-taktikat harrastavate juhtide poolest, sõiduridade vahel "ujuvad" matatud moodustavad 80 protsenti Nairobi ühistranspordivahenditest ja on peamised ummikute tekitajad linnas, kus surmaga lõppenud liiklusõnnetused on osa argipäevast.
Kuumaastikku meenutavatest Keenia teedest ja kaootilisest liikluskorraldusest on detsembris toimuvate valimiste eel saanud üks peamisi poliitilisi teemasid, millega õõnestatakse president Mwai Kibaki populaarsust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Viimaste uuringute andmeil lähevad liiklusummikud Nairobi autoomanikele iga päeva maksma kokku 746 000 dollarit (8,3 mln krooni)ja seda eelkõige liigse kütusekulu, mootorikahjustuste ja saastatuse tõttu.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.