Sel aastal on esimest korda ajaloos selline olukord, kus Lätis müüakse uusi autosid kaks ja pool korda rohkem kui Eestis, kirjeldab automüügi muutusi Amserv Auto tegevjuht Rene Varek. “Läti autoturg ületab juba eelmise aasta Eesti autoturu mahu,” tõdes ta.

- Amserv Auto tegevjuht Rene Varek.
- Foto: Ardo Kaljuvee
Saates „Äripäeva TOP“ räägib
Amserv Auto tegevjuht
Rene Varek, kuidas automaks ja majandusolukord on muutnud inimeste ostukäitumist ning miks võib autoturu taastumine võtta veel aega.
Vareki sõnul on Skandinaavia riikides autoturud täiesti normaalsed ja Euroopa kokkuvõttes on tänavu üheksa kuu automüük olnud samal tasemel kui varasematel aastatel. “Aga kui tulla siia Baltikumi, siis Läti autoturg on sel aastal kasvanud üle 30 protsendi ja Leedu autoturg üle 50 protsendi,” märgib ta.
Varek selgitab, kuidas Amserv on keerulisel ajal oma tegevust ümber korraldanud, milliseid investeeringuid on tehtud ja millised plaanid on lähiaastateks. Juttu tuleb ka tööjõuprobleemidest – milliseid oskusi on autoturul kõige raskem leida ning kuidas ettevõte püüab spetsialiste hoida. Lisaks vaadatakse kaugemasse tulevikku: milline võiks olla automüügi ja liikumise pilt kümne aasta pärast ning kuidas tehnoloogia kogu sektorit ümber kujundab.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Saates räägitakse ka sellest, kuidas läheb naaberriikide autoturul, kui populaarseks on muutunud rendi- ja liisingulahendused, kuidas keerulisel ajal klienti hoida ning milliseid autosid eelistavad nooremad ostjad ja miks.
Saadet juhib
kaubandus.ee toimetaja Marion Lehes.
Amservi tegevjuht: Lätis müüdi tänavu esimest korda ajaloos rohkem uusi autosid kui Eestis
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eurostati värske statistika järgi on Eestis kõrgeim üle kaheliitrise töömahuga bensiinimootoriga autode osakaal Euroopa Liidus. Selle peamiseks põhjuseks on meie autopargi vanusestruktuur – Eesti teedel sõidab protsentuaalselt rohkem üle 20-aastaseid autosid kui üheski teises EL-i riigis.
Automaksuga visati suur kaigas kasutatud autode müüjate ärisse, sest ostuhuvilised ei saa enam mugavalt proovisõite teha ning seetõttu loobuvad kliendid tehingutest.
Volkswagen suurendas tänavu esimesel poolaastal märkimisväärselt elektriautode tarneid Euroopasse, aga pidi leppima kallimate autode väiksema menuga.
Kuigi kasutatud autode turg näitas kevadel mõningast elavnemist, on suvekuude müüginumbrid võrreldes eelmise aastaga poole väiksemad. Lisaks näitab Balti riikide suurima kasutatud autode müüja Longo Groupi statistika, et tarbijad eelistavad üha odavamaid ja vanemaid sõidukeid.
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!