Volkswagen on viimastel aastatel panustanud palju elektriautode tootmisse. Euroopas lähevad grupi sõidukid peale hästi, Hiinas aga märksa raskemini.
Foto: AP/Scanpix
Volkswageni globaalne tarnenumber kasvas 1,3%, ulatudes 4,41 miljoni sõidukini. Suurematest turgudest Euroopas suurenes tarnitud sõidukite arv 1%, aga Hiinas vähenes see 2,3%.
Uute autode müük kosus Eestis ka juunis: müüdi 1549 uut sõiduautot, mis on tublisti rohkem kui kevadkuudel. Siiski jääb tulemus veel ligi 15% alla eelmise aasta juunile. Hübriidid juhivad müügitabelit, elektriautode osakaal jäi alla 6%. Škoda tõusis taas populaarseimaks automargiks, edestades senist liidrit Toyotat.
Euroopa Liidu uute sõiduautode turg püsib mõõdukas kasvutrendis: mais müüdi liikmesriikides 926 682 uut autot ehk 1,6% enam kui aasta varem. Samas on viie kuu kokkuvõttes turg siiski veel miinuses – jaanuarist maini on registreeritud veidi üle 4,56 miljoni auto, mis on 0,6% vähem kui 2024. aasta samal perioodil.
Volkswagen uuendas täielikult oma Transporter mudeliperekonda, mis otsib konkurentsitihedal turul oma eeliseid võidetud millimeetritest ja kilogrammidest ning laiast valikust jõuajamitest. Baltimaade publikule esitleti uuenenud kaubikuid läinud nädalal Riias.
Buumile järgnes vaikus, kuid mahud taastuvad õige pea
Elektriautode müügis on suur potentsiaal ja põhjuseid, mis on siiani takistanud nende soetamist, jääb järjest vähemaks, kirjutab Veho Eesti tegevjuht Keijo Kaasik Infopanga konkurentsiraportis.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.