Anvar Salomets veab Eesti poolelt Rail Balticu valmimist.
Foto: Liis Treimann
Salomets rääkis Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis, et uutel platvormidel hakkavad peatuma Elroni rongid, tuues avalikkuseni mingil määral Rail Balticu reisijakogemuse. "Annab natuke aimu, mis ootab ees," märkis Salomets.
21. mail sõlmis Rail Baltic Estonia ehituslepingu ASiga Merko Ehitus Eesti, mille tulemusena kerkib Tallinna Ülemistele Rail Baltica rahvusvaheline reisiterminal. Lepingu summaks on ligi 85 miljoni eurot, millele lisandub käibemaks.
Rail Baltica projekt jõudis Eestis uue tähiseni: reedel allkirjastati lepingud kahe rahvusvahelise konsortsiumiga, kes rajavad Eesti põhitrassi kaks võtmelõiku. Tegemist on Eesti ajaloo suurima taristulepinguga.
Rail Baltic Estonia tunnistas ehitushankel edukaks kaks rahvusvahelist konsortsiumit, mis pärast lepingute sõlmimist ehitavad kiirraudtee kaks suurt lõiku kokku eeldatavalt 726 miljoni euro eest.
Rail Balticu käivitumine võib lõpetada rekameeste mitmenädalased veod ja kodust eemalolekud, ütles Äripäeva raadios Rail Balticu äriprotsesside koordinaator Harri Aro.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.