Anvar Salomets veab Eesti poolelt Rail Balticu valmimist.
Foto: Liis Treimann
Salomets rääkis Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis, et uutel platvormidel hakkavad peatuma Elroni rongid, tuues avalikkuseni mingil määral Rail Balticu reisijakogemuse. "Annab natuke aimu, mis ootab ees," märkis Salomets.
21. mail sõlmis Rail Baltic Estonia ehituslepingu ASiga Merko Ehitus Eesti, mille tulemusena kerkib Tallinna Ülemistele Rail Baltica rahvusvaheline reisiterminal. Lepingu summaks on ligi 85 miljoni eurot, millele lisandub käibemaks.
Rail Baltica projekt jõudis Eestis uue tähiseni: reedel allkirjastati lepingud kahe rahvusvahelise konsortsiumiga, kes rajavad Eesti põhitrassi kaks võtmelõiku. Tegemist on Eesti ajaloo suurima taristulepinguga.
Rail Baltic Estonia tunnistas ehitushankel edukaks kaks rahvusvahelist konsortsiumit, mis pärast lepingute sõlmimist ehitavad kiirraudtee kaks suurt lõiku kokku eeldatavalt 726 miljoni euro eest.
Rail Balticu käivitumine võib lõpetada rekameeste mitmenädalased veod ja kodust eemalolekud, ütles Äripäeva raadios Rail Balticu äriprotsesside koordinaator Harri Aro.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.