Rail Baltica rekordiline ehitusleping sai allkirjad alla
Rail Baltica projekt jõudis Eestis uue tähiseni: reedel allkirjastati lepingud kahe rahvusvahelise konsortsiumiga, kes rajavad Eesti põhitrassi kaks võtmelõiku. Tegemist on Eesti ajaloo suurima taristulepinguga.
Nüüd on Rail Baltica Eesti trassiehitus ehituslepingutega kaetud, kuidas lätlased oma osaga hakkama saavad, näitab lähitulevik.
Foto: KARLI SAUL
Sellega on kogu Eesti osa reisijateveo põhitrass lepingutega kaetud ning projekt liigub kindlalt eesmärgi suunas avada 2030. aastal kiirrongiliiklus Tallinna ja Varssavi vahel.
President Alar Karis osales Varssavis peetud Kolme mere algatuse kümnendal tippkohtumisel, kus ta tõstis esile taristuühenduste, digiarengu ja energiajulgeoleku tähtsuse Euroopa tulevikus.
Rail Baltic Estonia nõukogu otsustas pikendada juhatuse esimehe Anvar Salometsa ja juhatuse liikme Taavi Laja volitusi alates 1. aprillist 2025 järgmiseks viieks aastaks, hinnates Rail Baltica projekti senist juhtimist tulemuslikuks ja professionaalseks.
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) kinnitas, et Rail Baltica Tootsi-Pärnu raudteetrassi keskkonnamõju hindamine vastab nõuetele, avades tee selle raudteelõigu ehitusele.
Rail Baltic Estonia tunnistas ehitushankel edukaks kaks rahvusvahelist konsortsiumit, mis pärast lepingute sõlmimist ehitavad kiirraudtee kaks suurt lõiku kokku eeldatavalt 726 miljoni euro eest.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.