21. mail sõlmis Rail Baltic Estonia ehituslepingu ASiga Merko Ehitus Eesti, mille tulemusena kerkib Tallinna Ülemistele Rail Baltica rahvusvaheline reisiterminal. Lepingu summaks on ligi 85 miljoni eurot, millele lisandub käibemaks.
Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets ja Merko Ehitus Eesti juhatuse esimees Jaan Mäe.
Foto: KARLI SAUL
Hoone projekteeris rahvusvaheliselt hinnatud arhitektuuribüroo Zaha Hadid Architects ning sellest saab tulevase kiirraudteeliini põhjapoolne värav Euroopasse.
Rail Baltica projekt jõudis Eestis uue tähiseni: reedel allkirjastati lepingud kahe rahvusvahelise konsortsiumiga, kes rajavad Eesti põhitrassi kaks võtmelõiku. Tegemist on Eesti ajaloo suurima taristulepinguga.
Alates oktoobrist vastutab Verston Eesti järgmised viis aastat Järvamaa riigiteede korrashoiu eest. Sellega suureneb ettevõtte hooldatavate riigile kuuluvate maanteede osakaal 44 protsendini, hõlmates ligikaudu 7500 kilomeetrit.
President Alar Karis osales Varssavis peetud Kolme mere algatuse kümnendal tippkohtumisel, kus ta tõstis esile taristuühenduste, digiarengu ja energiajulgeoleku tähtsuse Euroopa tulevikus.
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) kinnitas, et Rail Baltica Tootsi-Pärnu raudteetrassi keskkonnamõju hindamine vastab nõuetele, avades tee selle raudteelõigu ehitusele.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.