120 miljonist sai järgmise toorikuga 240 miljonit. Kuidas plaanitakse leevendada nende suurte summade kogumist elanikele, seda pole valitsus veel välja pakkunud.
Foto: Andras Kralla
"Automaks paistab väljapoole, et see on tehtud rabistades. Läbi on mõtlemata selle järgmised sammud ja mõjud," nentis Hamburg & Partnerid kommunikatsiooniekspert Jan Jõgis-Laats.
Sarnaselt elektriautodega on ka hübriidid akude tõttu raskemad, mistõttu tuleks automaksu tingimustes tõsta hübriidautode puhul piirmäära, mida ületades tuleb omanikul lisatasu maksma hakata, rääkis Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Meelis Telliskivi.
DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss nendib, et 2025. aastal kavandatav automaks sunnib kogu transpordisektorit tõsiselt oma tulevikuinvesteeringuid ümber hindama. Kogukulu arvesse võttes on edaspidi ettevõtjatel mõistlikum soetada elektrikaubik, kuid elektrile üleminek saab olema valus neile, kes juba täna selles suunas tegevusi pole alustanud.
Eesti Taristuehituse Liit saatis täna peaministrile ja valitsusele pöördumise, milles juhib tähelepanu teedevõrgu alarahastuse kriitilisele seisule ning teeb ettepaneku viia teehoiu rahastamise tase kohe vähemalt 250 miljonile eurole aastas.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.