"Niinimetatud limonaadimaksu ja automaksu kehtestamine lükkub edasi 2025. aastasse, kaasame protsessi veel huvigruppe," ütles peaminister Kaja Kallas neljapäeval pressikonverentsil. Automaksu eesmärk jääb tema sõnul kaheosaliseks, lisaks maksuraha kogumisele peab suunama see inimesi tegutsema keskkonnateadlikumalt.
Automaksu eesmärgiks on muuta Eesti sõidukipark keskkonnasõbralikumaks, kuid praegu väljapakutud lahendused seda eesmärki ei täida, leiab kliimaministeerium.
Autoettevõtete Liit ja Taristuehituse Liit saatsid rahandusministrile omapoolsed ettepanekud automaksu rakendamise osas. Arusaadavalt seisavad liidud ettepanekutes eeskätt oma liikmete huvide eest, kuid on ühel meelel selles osas, et juhul kui see maks tõepoolest kehtestatakse, peaks arvestatav osa sellest suunatama teedeehitusse.
Praegusel kujul automaks ei vähenda Eestis autostumist, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis aastaid autoäris tegutsenud ja täna automüügi tarkvara arendava Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.