Reformierakond avalikustas, et kavatseb majanduspoliitika eesmärkide nimel läbi viia struktuurseid reforme, millest üks näeb ette raskeveokimaksust maanteemaksu tegemise.
Sirvisin juhuslikult uudistearhiivi, kui leidsin, et Eesti vedajad on raskeveokimaksust lahtisaamise nimel käsi kokku löönud juba ammu. Himu maksust lahti saada on olnud lausa nõnda hõrk, et autovedajad on lausa avalikult tunnistanud, et on nõus poliitikutele selle tühistamise nimel maksma.
Aasta oli siis 2003, kui transpordifirmade vastumeelsus raskeveokimaksu rakendamise üle oli teravalt päevakorras. Toonane Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) president Vello Teemusk rääkis Äripäevale, et paljudele vedajatele on see elu ja surma küsimus. “Oleme valmis toetama ka reformierakonda ja teisi poliitikuid, lootuses, et nad ettevõtjate huvisid paremini kaitseks,” ütles Teemusk avalikult. Ja kaugel polnudki tagajärjed. Äsja oli ju ERAA annetanud pool miljonit krooni Keskerakonna valimiskampaaniaks. Ent pääsu polnud, 2000. aastal vastuvõetud raskeveokimaksu seadus jõustus siiski.
Tulevaste valimiste eel on aga kas reformikad tabanud naelapea pihta või saanud kenakese kopika toetust, sest seekord näevad nad oma kavas ette eksporti ja ettevõtlust takistavate transpordi pudelikaelte kaotamisena vedajad raskeveokimaksust priiks teha. Täpsemalt ütlevad nad oma kavas, et kaotavad kodumaiseid veoettevõtjaid välismaistega ebavõrdsesse konkurentsi asetava raskeveokimaksu ja muudavad selle maanteetasuks, mida hakatakse võtma ka välismaistelt raskeveokitelt. Seega tuleb õnn seekord vedajate õuele, kui Reformierakond valimistel võiduka lõpuni läheb.
Kui te küsite minult, palju transpordifirmad poliitikuid seekord toetavad, laiutan käsi - eks asjaosalised ise teavad. Aga võib-olla on lihtsalt seekord ka enam veofirma juhte liberaalse maailmavaatega erakonnaga käed löönud. Tegi seda ju ka hiljuti tänavu suvel mainekas veofirma omanik ja Lääne-Viru maavanem Einar Vallbaum. Oli ju temagi see, kes hiljuti ütles mulle, et õiglus selles maksuasjas tuleb jalule seada, sest Eesti vedajad juba ammu maksavad teistes riikides maanteemaksu, aga teise riigi vedajad ju Eesti teedel sõitmise eest ei maksa.
Võtkem siis kasvõi niipidi, et vähemalt on reformikate seas üks vedajagi, kes siis selle konkurentsi ja õigluse nimel hea seisab.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Reformierakond loobus kavast muuta Eesti raskeveokimaks teekasutusmaksuks, millega hakanuks siinsete teede kasutamise eest maksma ka välismaised tee kasutajad. Eesti vedaja aga maksab nii veoki omamise ja välismaiste teede kasutamise eest edasi.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.