Reformierakond loobus kavast muuta Eesti raskeveokimaks teekasutusmaksuks, millega hakanuks siinsete teede kasutamise eest maksma ka välismaised tee kasutajad. Eesti vedaja aga maksab nii veoki omamise ja välismaiste teede kasutamise eest edasi.
Peaminister Andrus Ansipi sõnul on põhjuseks, et ei ole head viisi maksu kogumiseks. „Oleme põhjalikult analüüsinud ja meie lõplikus programmis seda ei ole,“ kommenteeris peaminister Andrus Ansip tänasel Valitsuse pressibriifingul.„Me ei leidnud tehnilist viisi, kuidas seda teostada.“
Praktiline probleem on tema sõnul samas olemas, sest meie ettevõtjad maksavad lisaks Eesti raskeveokimaksule ka Euroopas teede kasutamise eest. Samas toovad tasuta teed siia nii reostuse kui liiklusohtlike olukordade probleemi. "Üks võimalus neid probleeme lahendada on maksuvabade teedega välismaiseid veokeid siia mitte kutsuda. Sellest ka ahvatlus maksu kehtestada."
Teekasutusmaksuks muutmine kerkis päevakorda mullu oktoobris, kui Reformierakond avaldas oma transpordipoliitika programmi, mis nägi ette raskeveokimaksu muutmist maanteemaksuks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Raskeveokimaksu maksavad Eesti transpordifirmad veoki omamise eest 2004. aastast.
Seotud lood
Reformierakond tuli idee peale, et senise raskeveokimaksu võiks ümber muuta hoopis maanteemaksuks, mis laieneks ka siis välisvedajatele, kes Eesti riigi teedel vuravad.
Raskeveokimaksu muutmine maanteemaksuks tõstaks kindlasti veohinda, kui sellega kaasneks maksukoormuse suurenemine arvas Dinotrans tegevjuht ja üks omanikest Lauri Pind
Reformierakond avalikustas, et kavatseb majanduspoliitika eesmärkide nimel läbi viia struktuurseid reforme, millest üks näeb ette raskeveokimaksust maanteemaksu tegemise.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.