Reformierakond tuli idee peale, et senise raskeveokimaksu võiks ümber muuta hoopis maanteemaksuks, mis laieneks ka siis välisvedajatele, kes Eesti riigi teedel vuravad.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts leiab, et sellist maksu pole vaja, sest see piirab Eesti vedajate konkurentsivõimet. Kommentaariumitesse on jäetud ka arvamusi, mis kiidavad otsust, et raha tuleks küsida ka just välisvedajatelt, kes meie infrastruktuure kulutavad.
Logistikauudistele on oluline kuulda, mida arvad Sina sellest ideest? Laida maha või kiida heaks, too välja oma argumendid ja postita see siia kommentaaridesse. Sinu arvamus on ka oluline.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminitser Juhan Parts on seda meelt, et kohustuslik teemaks piirab konkurentsivõimet ning seda pole vaja kehtestada.
Reformierakond loobus kavast muuta Eesti raskeveokimaks teekasutusmaksuks, millega hakanuks siinsete teede kasutamise eest maksma ka välismaised tee kasutajad. Eesti vedaja aga maksab nii veoki omamise ja välismaiste teede kasutamise eest edasi.
Eesti vedajad juba ammu maksavad teistes riikides maanteemaksu, aga teise riigi vedajad ju Eesti teedel sõitmise eest ei maksa, võrdsus tuleb jalule seada, arvas Lääne-Viru maavanem ja veofirma Lajos ASi omanik Einar Vallbaum.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.