Vallbaum tunnistas, et olukord, kus teise riigi vedajad Eesti teedel maksustamata sõidavad, teeb kadedaks ja tekitab evabõrdsust. „Sellepärast ilmselt kasutatakse meie piiripunkte, kus tekivad vedajate poolt ummikud, kuna Eestis ei pea teemaksu maksma,“ sõnas ta.
Samas tuleb tema hinnangul rangelt üle vaatama, et maksu muutmisega vastuolla ei mindaks. „Eestil on ka mõne riigiga kokkulepped – Venemaaga näiteks, meie seal sõitmise eest ei maksa, ja nemad ei maksa siin maanteemaksu. Nüüd peab üle vaatama, et üks leping ja teine leping ei läheks üksteisega vastuollu,“ sõnas ta. „Aga võrdsus tuleb jalule seada,“ ütles Vallbaum.
Ta kirjeldas, et paljud vedajad on sunnitud praegu topelt makse maksma, Eestis raskeveokimaksu ja Euroopas teemaksu. „Teemaksu kehtestamise tingimused peaks läbi vaatama. Näiteks Taanis oli nii, et kui auto läks maalt välja, siis selle aja eest ei maksnud Taanis teemaksu. See on teema, mida tasuks edasi arendada vedajate kui poliitikute vahel,“ arutles Vallbaum, kes pooldab raskeveokimaksu kaotamist ning teemaksu kehtestamist.
Eestis tuleb ette, et paljude vedajate masinad seisavad talvel, sest tööd ei ole, samas riik küsib maanteemaksu. Kui talvel ei sõida, siis ei maksaks ka maksu, soovib Vallbaum.
„Kahte maksu kindlasti ei tahaks – see ei oleks õige. Ühest maksust peab loobuma ja asemele tulema maks, mida maksaksid ka rahvusvahelised vedaja,“ lausus veofirma omanik.
Kuid ta lisas, et sel juhul peab arvesse võtma, et ka Läti suure tõenäosusega kehtestab siis Eesti vedajatele maanteemaksu.“Me oleme tupikriik küll, me sõidame kõikidest riikidest läbi Euroopasse, Leedus, Poolas maksame, siis peame arvestama, et Lätis tuleb ka maks,“ arutles mees. Ta lisas, et sellise maksu puhul tuleb hakata ka kontrolli ja järelevalvet pidama, et maksaksid kõik vedajad, kes riiki sisenevad.