Dinotrans: maanteemaks tõstaks veohinda

Raskeveokimaksu muutmine maanteemaksuks tõstaks kindlasti veohinda, kui sellega kaasneks maksukoormuse suurenemine arvas Dinotrans tegevjuht ja üks omanikest Lauri Pind

Kui raskeveoki maks muutub lihtsalt maanteemaksuks, siis kas sellel üldse mõtet on, küsis Pind. Kui see maksukoormust ei tõsta, siis pole seda vaja ehk muutagi, arvas ta.

Mina olen maanteemaksu poolt, kui see maksukoormust suuremaks ei tee, otsustas vedaja. „Maksukoormus tõuseb praegu igal pool, kõrgem maks tõstaks ju muidu logistikaahela hinda ja sealt tõusevad kaupade ja teenuste hinnad,“ ütles Pind.  Samas oli ta nõutu, kas maksu on üldse vaja muuta, sest Läti riik lükkas selle samuti majanduslikel kaalutlustel edasi. „Nad pidid maksu kehtestama 2010. aasta  jaanuarist.  Ma ei tea täpselt kaalutlusi miks nad seda edasi lükkasid, aga seal taga olid majanduslikud kaalutlused. Vist siis, et Läti vedajate konkurentsivõimelisust hoida,“ arutles Pind.

Samas on selgusetu veel, mil moel maksumuutus vormistatakse. „Oleneb kas auto on kohustatud maksma maksu aastapõhiselt nagu raskeveokimaks praegu või maksab ainult selle aja eest, kui ta reaalselt Eestis viibib,“ arutles veofirma omanik. „Kui summa jääb samaks, siis ükskõik, kuidas seda nimetatakse, aga kui koormus ka tõuseb sellega seoses, siis loomulikult teeb see elu raskemaks ja hakkab veohindades kajastama,“ oli ta kindel.

Et kõnealune maksumuutus hakkaks raha küsima ka välisvedajatelt, kes Eesti teedel sõidavad, tegi vedaja rõõmsamaks.  „Selle poolt ma olen alati olnud, teistes riikides on ka Eesti vedajad sunnitud rahasid maksma,  teemakse tasuma, miks peaks Eesti tee ka tasuta olema?“ lausus Pind.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused