Majandus- ja kommunikatsiooniminitser Juhan Parts on seda meelt, et kohustuslik teemaks piirab konkurentsivõimet ning seda pole vaja kehtestada.
Eile avaldas Reformierakond transpordipoliitika programmi, mis näeb ette raskeveokite maksu muutmist maanteemaksuks. Veel 10 päeva tagasi teatas majandusminister, et riik ei plaani teemaksu kehtestada nii nagu seni on kehtestatud seda mujal Euroopas. "Ei plaani kehtestada teemaksu. Sellega me vähendaks oma transpordiettevõtete konkurentsivõimet ja laiemalt ka teiste ettevõtete konkurentsivõimet," vastas Parts lugeja küsimusele.
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi hinnangul soovitakse kaotada raskeveokimaksu ja muuta selle maanteetasuks, mida hakatakse võtma ka välismaistelt raskeveokitelt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Reformierakond tuli idee peale, et senise raskeveokimaksu võiks ümber muuta hoopis maanteemaksuks, mis laieneks ka siis välisvedajatele, kes Eesti riigi teedel vuravad.
Reformierakonna transpordipoliitika eesmärk on kindlustada inimeste ja kaupade vaba, mugav, kiire ja taskukohane liikumine Eestis ning Eesti ja muu maailma vahel.
Praeguses olukorras maksavad Eesti teede parandamise ja korrashoiu kinni Eesti vedajad, välisvedajatel seda kohustust pole, rääkis Arco Transport ASi juht Ivo Krumm.
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.