Uuest aastast muutub veose- ja reisijateveoks mõeldud sõidukite õhkpidurite kontrollimise metoodika
Alates uuest aastast muutub tehnoülevaatusel üle 3,5 t registrimassiga õhkpiduritega veoautode, busside ja suurte haagiste pidurite kontrollimise metoodika.
Muudatuste kohaselt hakatakse tehnoülevaatusel veokite, busside ja haagiste pidurisüsteemi toimimist hindama ka pidurisüsteemi rõhuparameetrite abil.
Foto: Transpordiamet
Pidurite kontrollimise mõõtemetoodika muutmise eesmärk on tagada, et üle 3,5 t registrimassiga sõiduki pidurid toimivad ühtemoodi nii madala kui ka maksimaalse koormatuse tasemel.
Eesti autosektor pooldab Euroopa Komisjoni soovi lõdvendada nõuet, mis keelustaks 2035. aastaks sisepõlemismootoriga autode müügi, hoiatades hinnatõusu ja Hiina mõju eest.
Euroopa Liit on loobunud plaanist keelustada uute sisepõlemismootoriga autode müük alates 2035. aastast. Mida see tähendab Eesti tarbijatele ja automüügisektorile, arutleb Auto Bassadone tegevjuht Veiko Karu.
Valitsus kiitis heaks uue liiklusohutusprogrammi aastateks 2026-2035, mille eesmärk on vähendada järgneval kümnendil märkimisväärselt liiklusõnnetustes hukkunute ja raskelt vigastatute arvu.
Valitsus andis rohelise tule töörände suurendamisele, mis tähendab, et tööstus- ja logistikasektorile suunatud kursimuutus tõstaks rändekvoote ning langetaks palganõudeid.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.