Eurooplaste jaoks on kokku langemas mitu faktorit, mis ähvardavad uuel aastal tõsta maagaasi hinda.

- Euroopa gaasihoidlad on eelmiste aastatega võrreldes tühjenenud kiiremini. Fotol Läti gaasihoidla maapealne taristu Incukalnsis.
- Foto: Reuters/Scanpix
Esiteks tuleb pöörata pilk Ukrainasse, kelle kaudu voolab endiselt Vene gaas Euroopa turule. Praegu suureneb tõenäosus, et uuest aastast maagaasi tarne sellisel kujul lõpeb, mis sunnib Euroopat otsima alternatiive, nende seas kallimat veeldatud maagaasi ehk LNGd.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
“Nõudlust veel on: inimesed ei lõpeta söömist,” ütles logistikafirma Garant Transi peadirektor Igor Rabtsevitš, nentides, et logistika- ja transpordisektoril läheb praegu paraku halvemini kui kunagi varem.
Börsil noteeritud investeerimisettevõtte Infortar tütarfirma Eesti Gaas ostab Saksa energiakontsernilt 120 miljoni euroga kogu Poola äritegevuse.
Hiljutised ebameeldivad kogemused gaasi hinnaga ei julgusta Eesti transpordisektorit enam gaasiveokitesse investeerima, ehkki potentsiaali biogaasi abil “rohelisena tegutseda” oleks veel paarikümme aasta jagu, leiab ühe suurima biogaasitootja Bioforce Eesti arendusjuht Karl Koort.
Soome ja Balti piirkonna suurim erakapitalil energiaettevõte Eesti Gaas sõlmis algavaks talveks lepingu kolme jääklassiga gaasilaeva toomiseks Norrast Soome Inkoo LNG terminali, neljanda osas läbirääkimised käivad.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.