Euroopa gaasihoidlad on eelmiste aastatega võrreldes tühjenenud kiiremini. Fotol Läti gaasihoidla maapealne taristu Incukalnsis.
Foto: Reuters/Scanpix
Esiteks tuleb pöörata pilk Ukrainasse, kelle kaudu voolab endiselt Vene gaas Euroopa turule. Praegu suureneb tõenäosus, et uuest aastast maagaasi tarne sellisel kujul lõpeb, mis sunnib Euroopat otsima alternatiive, nende seas kallimat veeldatud maagaasi ehk LNGd.
“Nõudlust veel on: inimesed ei lõpeta söömist,” ütles logistikafirma Garant Transi peadirektor Igor Rabtsevitš, nentides, et logistika- ja transpordisektoril läheb praegu paraku halvemini kui kunagi varem.
Hiljutised ebameeldivad kogemused gaasi hinnaga ei julgusta Eesti transpordisektorit enam gaasiveokitesse investeerima, ehkki potentsiaali biogaasi abil “rohelisena tegutseda” oleks veel paarikümme aasta jagu, leiab ühe suurima biogaasitootja Bioforce Eesti arendusjuht Karl Koort.
Soome ja Balti piirkonna suurim erakapitalil energiaettevõte Eesti Gaas sõlmis algavaks talveks lepingu kolme jääklassiga gaasilaeva toomiseks Norrast Soome Inkoo LNG terminali, neljanda osas läbirääkimised käivad.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.