Tehnoloogiaettevõte GScan hakkab Riigikantselei tellimusel arendama sildade toimivuse ja konstruktsiooni seisukorra hindamist.
- Täna on suurimaks probleemiks, et silla sisekonstruktsiooni ei ole võimalik hinnata. GScani lahendus aitab seda lahendada. Foto: Transpordiamet
Eksperimentaalarenduse eesmärk on välja töötada uus metoodika, mis võimaldaks täpsemat ja usaldusväärsemat hindamist olemasolevate sildade sisemiste struktuuride seisukorra kohta. Nendeks on raudbetoonis olev armatuurteras, järelpingestussüsteem või betooni enda seesmised kahjustused.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Üha suurenev halvas seisukorras sildade arv on muutunud Saksamaal tõsiseks probleemiks ning järjest suletakse veokiliiklusele suuri maanteesildu: ainuüksi Nordrhein-Westfalenis on halvas seisukorras 1000 maanteesilda ning aina pikemad ümbersõidud on teinud logistikasektori tõsiselt murelikuks.
Eesti süvatehnoloogia ettevõte GScan, mis arendab looduslikul kiirgusel põhinevaid 3D turva- ja veoseskännereid, sai poole miljoni euro suuruse investeeringu, mida juhtis Indrek Kasela. Kiiresti kasvava ettevõtte väärtuseks hinnati 15 miljoni eurot.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.