Täna on suurimaks probleemiks, et silla sisekonstruktsiooni ei ole võimalik hinnata. GScani lahendus aitab seda lahendada.
Foto: Transpordiamet
Eksperimentaalarenduse eesmärk on välja töötada uus metoodika, mis võimaldaks täpsemat ja usaldusväärsemat hindamist olemasolevate sildade sisemiste struktuuride seisukorra kohta. Nendeks on raudbetoonis olev armatuurteras, järelpingestussüsteem või betooni enda seesmised kahjustused.
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Üha suurenev halvas seisukorras sildade arv on muutunud Saksamaal tõsiseks probleemiks ning järjest suletakse veokiliiklusele suuri maanteesildu: ainuüksi Nordrhein-Westfalenis on halvas seisukorras 1000 maanteesilda ning aina pikemad ümbersõidud on teinud logistikasektori tõsiselt murelikuks.
Eesti süvatehnoloogia ettevõte GScan, mis arendab looduslikul kiirgusel põhinevaid 3D turva- ja veoseskännereid, sai poole miljoni euro suuruse investeeringu, mida juhtis Indrek Kasela. Kiiresti kasvava ettevõtte väärtuseks hinnati 15 miljoni eurot.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.