Liikluskindlustuse lepitusorgan: harjuge otsustega, et vastutus ei jagune 100% versus 0%
2023. aastal esitati liikluskindlustuse lepitusorganile 229 avaldust, see on 34% rohkem kui 2022. aastal. Muude kindlustusteenuste vaidlustes oli 2023. aastal esitatud avalduste arv sama, nagu oli 2022. aastal.
Liikluskindlustuse lepitusorgani nõukoja esimees Siiri Tõniste selgitab lepitusorgani 2023. aasta aruandes, et põhjuseks on Eesti Liikluskindlustuse Fondi loodud liiklusõnnetuse vormistamise rakendus avarii.lkf.ee, mida 2023. aastal laialdaselt kasutama hakati.
Mobire Groupi tarbijauuringust selgus, et hoolimata majanduslikult keerulistest aegadest puudub Eestis elavatel inimestel ülevaade autoga seotud kulutustest. Rohkem hinnatakse seda, et auto oleks alati olemas ja töökorras ning vähem mõeldakse keskkonna säästmisele.
Pakiroboti ja auto põrkumisi linnaliikluses tuleb ette üliharva. Olgugi robot kogult väike, on aga tegemist täieõigusliku linnaruumis osalejaga, nagu tõestas üks hiljtine juhtum.
Liiklusõnnetuse teadet saab nüüd paberivabalt vormistada ka veebilehel avarii.ee. Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) avas mullu veebirakenduse aadressil avarii.lkf.ee, millega tänaseks teatatakse üle kolmandiku kõikidest Eesti liiklusõnnetustest. Mõlemad veebiaadressid jäävad tööle nii eesti, vene kui inglise keeles.
Rahandusministeerium saatis kooskõlastusringile eelnõu, millega võetakse Eesti õigusesse üle ELi liikluskindlustuse regulatsiooni muudatused, et tagada kahjukannatanute parem kaitse.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.