Auto ja roboti kokkupõrge: kahju ulatub tuhandetesse eurodesse, kes vastutab?
Pakiroboti ja auto põrkumisi linnaliikluses tuleb ette üliharva. Olgugi robot kogult väike, on aga tegemist täieõigusliku linnaruumis osalejaga, nagu tõestas üks hiljtine juhtum.
Robot paiskus ristmikule ja lohises 20 meetri kaugusele üle ristmiku kuni juht lõpuks pidama sai.
Foto: Ergo Kindlustus
Üks harvaesinev juhtum auto ja roboti kohtumisest leidis aset läinud aasta lõpul, kui Tallinnas sõitis ülekäigurajal, vilkuva kollase tule all sõiduauto otsa Starshipi pakirobotile. Robot paiskus ristmikule ja lohises 20 meetri kaugusele üle ristmiku kuni juht lõpuks pidama sai. Autol sai kannatada esiosa, roboti kahjustused olid raskemad: alt tuli ära üks ratas, viga sai ka liikuri raam. Nüüdseks on õnnetuse asjaolud selged ja kahjud hüvitatud.
Kindlustuse hinda on oluliselt mõjutanud inflatsioon, elukeskkond ja inimeste käitumisharjumused, rääkis If Kindlustuse Balti erakliendiüksuse kliendikogemusjuht Indrek Puhm.
Isesõitvate kullerrobotite teenust arendav Starship Technologies on püstitanud uue maailmarekordi - ettevõtte kullerrobotid on läbinud tänaseks 10 000 000 kilomeetrit. Ükski teine valdkonna ettevõte pole selleni veel jõudnud.
Tänu valvekaameratele tabatakse järjest kergemini autojuhte, kes pärast õnnetuse põhjustamist sündmuskohalt lahkuvad. Selliste põgenemiste lõpptulemus on karm – näiteks tõkkepuu puruks sõitnud veokijuht pidi lõpuks maksma 12 000 eurot.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.