Rail Baltica Riia pearaudteesõlme ehituse algusest on möödunud kolm aastat – projekt on algselt arvatust tunduvalt kallimaks läinud ning kulud võivad veelgi kasvada.
Transpordiamet, OÜ Rail Baltic Estonia ja Tallinna Teede Aktsiaselts allkirjastasid eelmisel nädalal ehituslepingu Saku-Tõdva ja Tõdva-Hageri maanteedele Rail Baltica kahe maanteeviadukti ehitamiseks.
„Rail Baltica näol on tegemist täpselt samalaadse investeeringuga nagu kaitseväe Nursipalu harjutusala laiendamine. Teist varianti lihtsalt ei ole, et Eesti riik edukalt toimiks,“ kirjutab ETS Logisticsi juht ja omanik Aleksander Bankiir logistikauudiste arvamusliidrite küsitluses.
Kuigi mõningase hilinemisega, algasid oktoobris suuremahulised tööd Rail Baltica ühe olulisima objekti, Ülemiste reisiterminali ehitusel. Esimese etapi ehitustööde maht on 45 miljonit eurot. Terminalihoone hange kuulutakse välja järgmisel aastal.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.