Transpordiamet ja AS TREF Nord sõlmisid lepingu Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel kilomeetritel 122,6 – 125,2 Sauga–Pärnu 2+2 teelõigu ehituseks. Suur osa 2,6 km teelõigust hakkab kulgema mööda täiesti uut trassikoridori.
Olemasolev Tallinna maantee saab olema Sauga alevikku ja Pärnu linna ühendavaks kohalikuks teeks.
Foto: Transpordiamet
„Tegemist on väga olulise teelõiguga Via Baltica trassil, kus liiklustihedus on äärmiselt suur. Seega muudame peagi teelõigu liiklejatele ohutumaks ja tõstame sõidumugavust,“ märkis Transpordiameti teehoiuteenistuse direktor Janno Sammul.
Riigikantselei otsusega eraldatakse Viimsi vallavalitsusele, transpordiametile ja Eesti Taristuehitus Liidule 1,55 miljonit eurot avaliku sektori innovatsioonivõimekuse programmist, mille raames valmib Randvere teel keskkonnasäästlik teekatend.
Taristuehitajate kasum kukkus möödunud aastal 60 protsenti ja mitme ettevõtte juhid ütlesid, et plaanivad tegevuse lõpetamist, rääkis Infopanga konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv.
„Tuleval aastal ehitatakse Eestis uusi teid 24 km, aastal 2024 vaid kolm ja aastal 2025 null kilomeetrit. Aastal 2026. aastal on aga eiteakust oodata rahalaeva ja ehitada plaanitakse suisa 122 km uusi teid! Huvitav kellega, kui teede-ehitajad on omale vahepeal uue ameti leidnud,“ küsib Eesti vanima teede-ehitusfirma Tallinna Teede ASi juhatuse esimees ja Eesti Taristuehitajate liidu juhatuse liige Jüri Läll.
Värske riigieelarve strateegia kohaselt jääb riigiteede arendamiseks ja heal tasemel säilitamiseks järgmise nelja aastaga puudu 689 miljonit eurot, kuna pikalt alarahastatud taristuehituse mahtusid kavatsetakse lähiaastatel hüppeliselt veelgi vähendada.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.