• 04.10.22, 13:28

Merevedude hinnad on majanduse aeglustumise tõttu languskursil

Konteinerite transpordikulud on kogu maailmas langemas, kuna merekaubandust pandeemia ajal vaevanud kitsaskohad taanduvad kiiresti. Langus võib aidata vähendada inflatsiooni ja anda signaali nõudluse aeglustumisest maailmamajanduses.
Konteinerlaev sõitmas New Yorgi sadamasse.
  • Konteinerlaev sõitmas New Yorgi sadamasse. Foto: Reuters/Scanpix
Ameeriklaste välismaalt kaupade ostmise lakkamatu buumi lõpp näib olevat eriline saatmiskulude vähenemise tegur. Imporditavate kaupade kolme kuu keskmine tase langes juunis ja juulis pärast 23 kuud püsivat tõusu. See langus on reaalväärtuses veelgi järsem, arvestades hiljutist hindade hüpet.

Seotud lood

Uudised
  • 28.02.22, 12:29
Sõda Ukrainas: transpordihinnad mitmekordistuvad
FedEx ja UPS teatasid tarnete peatamisest Venemaale ja Ukrainasse, oma tegevuse Ukrainas on peatanud enamik suurematest Euroopa logistikettevõtetest. Lisaks on suur küsimärk Valgevene kohal, mille kaudu liigub suur osa raudteevedudest Aasia ja Euroopa vahel. Kõik kokku tähendab, et mere- ja lennuvedudes on oodata mitmekordset hinnatõusu.
Uudised
  • 18.01.22, 13:03
2022 tarneahelatrendid: kõrged energiahinnad annavad logistikutele "hingetõmbeaega"
Kõrged energiahinnad vähendavad muude kaupade tarbimist ning ülekoormatud tarneahelad saavad taas pisut kergemini "hingata", on üks tendents paljudest, mis analüütikute hinnangul alanud aasta tarneahelaid mõjutab. Erinevaid trende on aga palju teisigi, alates Omicronit robotiseerumiseni välja.
Uudised
  • 18.08.21, 08:30
Merevedude hinnalangust pole oodata veel niipea
Agentuur Moody's Investors Service ennustab, et merekonteinerite hinnad püsivad kõrgel vähemalt aasta lõpuni ja tõenäoliselt ei lange need endisele tasemele ka 2022. aastal. See on tingitud asjaolust, et nõudlus kaupade ja rahvusvahelise kaubanduse järele kasvab kiiremini kui kaubaveomahud seda võimaldavad.
Uudised
  • 22.02.21, 14:44
Kalev Kirt: merevedude kiiret hinnalangust oodata ei ole
Hiinast kaupu vedava Flameko Forwanding OÜ müügijuht Kalev Kirt on seda meelt, et pärast Hiina uusaastapühi püsivad mereveo hinnad veel 2-4 kuud üsna kõrgel, kuna konteinereid on endiselt puudu. Arvestuslik järjekord on praegu tema hinnangul 1 000 000 TEU-d, mis on igal hetkel puudu ja ootamas laadimisi.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele