Mille alusel Coca-Cola ladusid automatiseerib? Allar Kahju: selleks on kolm põhikriteeriumi
Coca-Cola HBC grupi logistika arendusjuht Allar Kahju rääkis maikuus toimunud laondussektori konverentil Laoseis 2021 "Teekond modernsema lao poole", kuidas ja mille alusel ettevõte ladusid automatiseerib.
Alanud aastast Coca-Cola HBC grupi logistika arendusjuhi kohale asunud Allar Kahju on tõenäoliselt kõrgemail ametikohal olev eestlasest logistik. Mees ise seda väidet küll kinnitada ei julge, kuid tunnistab intervjuus logistikauudistele, et vastutus on uues ametis tõepoolest suur.
27. mail toimunud 17. Laoseisu konverents tegi osalejate arvu poolest kõigi aegade rekordi: nii saalis kui veebis jälgis konverentsi ühtekokku 114 inimest.
Elektriseadmete tootja Ensto Keilas asuva tootmise ja lao vahel on käima pandud rong, mis stardib täidetud vaguniga oma “parklast” tootmise poole ning tuleb seejärel tagasi tühja vaguni ja kastidega, et need taas täidetaks.
Tark ettevõtja ei tee ühtegi investeeringut niisama lootuses, et "äkki annab mingi efekti". See reegel kehtib raudkindlalt ka logistikavaldkonna kohta ning seda ka kiiresti arenevates ja innovatsioonile avatud Balti riikides, kirjutab Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) logistikaoperatsioonide arenduse juht Allar Kahju.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.