Eesti suurimate pakivedajate Itella Smartposti, DPD ja Omniva mahud teevad nädalast nädalasse rekordeid. Viimane nädal on olnud tippude tipp, pakimahud on tõusnud kolmekordseks.
Mahtude kolmekordistumine ei ole liialdus, Smartposti pakiveo teenuste osakonna direktor Rauno Parras ütles, et selline pakkide ringlus, mis muidu toimub 24 tunni jooksul korra, toimub täna kolm korda. „Töö käib nagu laevaköögis,“ rääkis ta Äripäevale.
Koroonaepideemia kasvatas möödunud aastal tuntavalt kullerettevõtete olulisust terves maailmas elutähtsate saadetiste toimetajatena klientide ja ettevõteteni. Mahtude hüppelise suurenemise tulemusel tõusis DPD grupi käive möödunud aastal 42% võrreldes 2019. aastaga.
Smartpost Itella võttis tänavu esikoha parimat teeninduskogemust pakkuvate ettevõtete edetabelis, selgub Kantar Emori NPS Benchmark soovitusindeksi uuringust. Esiviisikusse kuulus ka teine kullerfirma, DPD Eesti.
Aasta lõpuks plaan jõuda Eestis 1000 nutipostkastini
DPD Eesti ja eestimaine nutipostkastide tootja Parcelsea sõlmisid koostöölepingu, mille raames hakkab DPD teenindama ka uudseid Parcelsea isiklikke pakiautomaate. Aasta lõpuks on ettevõttel eesmärk jõuda üle Eesti vähemalt 1000 nutipostkastini.
"Peaksime vastutustundlike ettevõtjatena vaatama laiemat pilti, kui seda on majandustulemused ning loodan, et päev, mil pakiautomaatide ristkasutus hakkab toimima, on siiski lähemal kui kaugemal," tunnistab Itella Estonia tegevjuht Meelika Paalberg intervjuus kaubandus.ee-le.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.