Soome kaubanduse liit ennustab kohalikku päritolu poodidele ränka väljalangemiste aega, suurimas ohus on nende hinnangul spetsialiseerunud poed, mis ei suuda välismaiste veebipoodidega enam konkureerida.

- Eelmise aasta suvepalavuse ajal avasid poed oma jahedamad alad helsingilastele ööbimiseks.
- Foto: LEHTIKUVA
Liidu prognoosi järgi on aastaks 2030 kadunud viiendik poodidest, halvemal juhul isegi 40 protsenti, kirjutab Helsingin Sanomat.
Suurem osa uksed sulgenud poodidest on nende hinnangul spetsialiseerunud poed, mis kannatavad kõige rohkem välismaiste veebipoodide konkurentsis.
Kaubanduses sünnib juba mitu aastast varasemast vähem uusi ettevõtteid, mida on näha alla viie aasta tegutsenud ettevõtete statistikast, ütleb liit. „See teeb tõeliselt muret, sest uued ettevõtted ja ideed annavad valdkonnale elujõu,“ ütles Soome kaubanduse liidu peaökonomist Jaana Kurenoja.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Liidu teatel hakkab värskete ettevõtete arvu vähenemine juba linnapildiski silma paistma. Muutuse taga on suured trendid: linnastumine, elanikkonna vananemine ja digitaliseerumine.
Ettevõtete struktuurimuutus võib viia selleni, et kaubanduskeskused muutuvad suurte rahvusvaheliste kettide jaotuspunktideks.
Jaekaubandus on viimastel aastatel Soomes kasvanud 2 protsendi tempos. Nii kasvas see ka selle aasta viie kuuga 2,2 protsenti. Järgmiseks aastaks ennustab kaubanduse liit jaekaubanduse kasvu aeglustumist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.