• 06.08.19, 10:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome kaubanduse liit: veebikaubandus sunnib poodnikke uksi sulgema

Soome kaubanduse liit ennustab kohalikku päritolu poodidele ränka väljalangemiste aega, suurimas ohus on nende hinnangul spetsialiseerunud poed, mis ei suuda välismaiste veebipoodidega enam konkureerida.
Eelmise aasta suvepalavuse ajal avasid poed oma jahedamad alad helsingilastele ööbimiseks.
  • Eelmise aasta suvepalavuse ajal avasid poed oma jahedamad alad helsingilastele ööbimiseks.
  • Foto: LEHTIKUVA
Liidu prognoosi järgi on aastaks 2030 kadunud viiendik poodidest, halvemal juhul isegi 40 protsenti, kirjutab Helsingin Sanomat.
Suurem osa uksed sulgenud poodidest on nende hinnangul spetsialiseerunud poed, mis kannatavad kõige rohkem välismaiste veebipoodide konkurentsis.
Kaubanduses sünnib juba mitu aastast varasemast vähem uusi ettevõtteid, mida on näha alla viie aasta tegutsenud ettevõtete statistikast, ütleb liit. „See teeb tõeliselt muret, sest uued ettevõtted ja ideed annavad valdkonnale elujõu,“ ütles Soome kaubanduse liidu peaökonomist Jaana Kurenoja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Liidu teatel hakkab värskete ettevõtete arvu vähenemine juba linnapildiski silma paistma. Muutuse taga on suured trendid: linnastumine, elanikkonna vananemine ja digitaliseerumine.
Ettevõtete struktuurimuutus võib viia selleni, et kaubanduskeskused muutuvad suurte rahvusvaheliste kettide jaotuspunktideks.
Jaekaubandus on viimastel aastatel Soomes kasvanud 2 protsendi tempos. Nii kasvas see ka selle aasta viie kuuga 2,2 protsenti. Järgmiseks aastaks ennustab kaubanduse liit jaekaubanduse kasvu aeglustumist.
Loe pikemalt Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele