BLRT Grupi juhatuse esimees Veronika Ivanovskaja selgitas, et Rahvusvaheline Mereorganisatsioon (IMO) karmistab pidevalt mereveole kehtestatavaid keskkonnanõudeid, mis sunnib laevandus- ja punkerdamisettevõtteid oma senist tegevust radikaalselt muutma.
Heitgaasipuhasti või täidiskolonn, mis on mõeldud erinevate ainete ja gaaside puhastamiseks ebasoovitavatest või kahjulikest lisanditest.
Laevades on skraber seade diiselmootorite heitgaaside järelpuhastamiseks neis sisalduvatest looduskeskkonnale kahjulikest vääveloksiididest.
Kontserni ja Lõuna-Korea firma vaheline koostöö kestab tegelikult juba üle seitsme aasta. Varem sõlmiti leping, mille alusel saavad laevad endale Panasia loodud ballastvee käitlemise tehnoloogilisel lahendusel põhinevad puhastusseadmed. Lisaks paiknevad BLRT Grupi tootmisalal Tallinnas Panasia katseseadmed.
Ivanovskaja sõnul on uus lepe järmine samm ühisplaanide elluviimisel: kontserni laevatehased Tallinnas, Klaipedas ja Turus saavad Panasia tehnoloogiat rakendades koostada paigaldusprojekti ning valmis teha ja monteerida heitgaasi puhastussüsteemid.
Vastavalt Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni konventsioonile laevade põhjustatava merereostuse vältimiseks ei tohi maksimaalne lubatud väävlisisaldus kõikidel meredel kasutatavates kütustes ületada alates 2020. aastast 0,5% piiri.
Eestis on veel skraberiäri
Märtsis kirjutas Äripäev, kuidas Eesti metallitööstus Estanc AS tõmbas käima ettevõtte ajaloo suurima projekti: aasta jooksul peab valmima üksteist skraberit, mis paigaldatakse suurimatele konteinerlaevadele, mis kunagi maailmas ehitatud. Projekti kogumaksumus jääb 10-20 miljoni euro vahele.