• 05.09.18, 15:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BLRT Grupp ajab Lõuna-Korea firmaga skraberiäri

BLRT Grupp teatas, et allkirjastas Lõuna-Korea ettevõttega Panasia koostööleppe, millega Euroopa turul tegutsevatele klientidele pakutakse heitgaasi puhastussüsteemide ehk skraberite laevadele paigaldamise teenuste täispaketti.
Panasia juhatuse esimees hr Robert Soo Tae Lee ja BLRT Grupi juhatuse esimees Veronika Ivanovskaja.
  • Panasia juhatuse esimees hr Robert Soo Tae Lee ja BLRT Grupi juhatuse esimees Veronika Ivanovskaja.
  • Foto: BLRT Grupp
BLRT Grupi juhatuse esimees Veronika Ivanovskaja selgitas, et Rahvusvaheline Mereorganisatsioon (IMO) karmistab pidevalt mereveole kehtestatavaid keskkonnanõudeid, mis sunnib laevandus- ja punkerdamisettevõtteid oma senist tegevust radikaalselt muutma.
MIS ON SKRABER?
Heitgaasipuhasti või täidiskolonn, mis on mõeldud erinevate ainete ja gaaside puhastamiseks ebasoovitavatest või kahjulikest lisanditest.
Laevades on skraber seade diiselmootorite heitgaaside järelpuhastamiseks neis sisalduvatest looduskeskkonnale kahjulikest vääveloksiididest.
Kontserni ja Lõuna-Korea firma vaheline koostöö kestab tegelikult juba üle seitsme aasta. Varem sõlmiti leping, mille alusel saavad laevad endale Panasia loodud ballastvee käitlemise tehnoloogilisel lahendusel põhinevad puhastusseadmed. Lisaks paiknevad BLRT Grupi tootmisalal Tallinnas Panasia katseseadmed.
Ivanovskaja sõnul on uus lepe järmine samm ühisplaanide elluviimisel: kontserni laevatehased Tallinnas, Klaipedas ja Turus saavad Panasia tehnoloogiat rakendades koostada paigaldusprojekti ning valmis teha ja monteerida heitgaasi puhastussüsteemid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vastavalt Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni konventsioonile laevade põhjustatava merereostuse vältimiseks ei tohi maksimaalne lubatud väävlisisaldus kõikidel meredel kasutatavates kütustes ületada alates 2020. aastast 0,5% piiri.
Eestis on veel skraberiäri
Märtsis kirjutas Äripäev, kuidas Eesti metallitööstus Estanc AS tõmbas käima ettevõtte ajaloo suurima projekti: aasta jooksul peab valmima üksteist skraberit, mis paigaldatakse suurimatele konteinerlaevadele, mis kunagi maailmas ehitatud. Projekti kogumaksumus jääb 10-20 miljoni euro vahele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele