Kütuse jae- ja hulgimüüjaid koondav õliühing tuli välja tõdemusega, et kütuse jätkuv kütuse hinnatõus maailmaturul ohustaks Eesti majandust. Seetõttu leiab survegrupp, et taas tuleks arutada aktsiiside üle.
Maailmaturu hind mõjutab Tõniste sõnul kõiki. „Kogu maailma majandust. Ei ole nii, et ühte riiki rohkem või vähem,“ sõnas ta.
Tere ja Farmi Piimatööstuse juht Katre Kõvask toetab aktsiisi langetamist. „Arvan, et teistsugust vastust ei saagi tulla. Viimaste aastate maksumuudatused ja omapärane aktsiisipoliitika mõjutab – kannatavad kõik ning iga hinnatõusu maksab lõpuks kinni tarbija, sest kui sisendhinnad muutuvad, tõusevad ka lõpphinnad.“
Kõvask lisas, et logistikaettevõtted vaevlevad sel aastal just teemaksu ja aktsiisipoliitika tõttu. „Kõik üritavad meeleheitlikult elus püsida. Keegi ei taha hindu tõsta. Seda tehakse viimases hädas, aga tundub, et nüüd tänu uute maksude kehtestamisele on see olukord kätte jõudnud,“ lausus Kõvask ja märkis, et kui kasvavad logistika sisendhinnad, siis siis tõuseb ka Tere ja Farmi toodangu veohind, mis võib varem või hiljem kajastuda lõpptoodangu hinnas.
Äärmuslikud emotsioonid
Ka transpordifirma Linford juhi Mihkel Vahe meelest on õliühingu plaanil jumet. Tema teada on logistika ja ekspedeerimise assotsiatsioon ning õliühing mitu korda riigi jutul käinud, kuid siis on neid vallanud äärmuslikud emotsioonid.
„Riigi esindajad lihtsalt ei usu reaalsetele näidetele ja praktikale tuginevaid andmeid, kuhu on jõutud ja kuidas riigi otsused mõjutavad väga paljusid ettevõtjaid,“ selgitas Vahe. „Riigi esindajad võiks uskuda spetsialiste ja äris karastunud inimesi. Kui sellisel tasemel delegatsioone ministeeriumis kuulda ei soovita võtta, siis mida tarka oskame meie, päris autovedajad, enam anda.“
Vahe ennustab, et vedajad hakkavad järjest tegevust lõpetama. „Eesti teedel on juba kasvanud Eestist lõunasse jäävate vedajate invasioon, aga ju statistika ei ole jõudnud veel otsustajateni,“ lisas ta.