• 16.01.18, 10:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: Eestis koolitatakse liiga vähe transpordi ja logistika juhte ning tippspetsialiste

Transpordis ja logistikas jääb tuleviku tööjõuvajaduse katmiseks puudu juhtidest ja tippspetsialistidest ning ostuspetsialistidest, selgub OSKA uuringust.
Transpordis ja logistikas oleks vaja rohkem juhte ja tippspetsialiste.
  • Transpordis ja logistikas oleks vaja rohkem juhte ja tippspetsialiste.
Uuringu ühe autori, OSKA analüütik Anneli Leemeti sõnul prognoositakse transpordi ja logistika juhtide ja tippspetsialistide ametikohtadele tulevikus kasvu. „Seoses tehnoloogia arengu ning tiheneva konkurentsiga kasvab strateegilise juhtimise tähtsus. Tuleviku tööjõuvajaduse katmiseks on vaja enam koolitada kõrgharidusega tippspetsialiste, nagu hanke-, tarneahela- ja logistikajuhid ning transpordiplaneerijad“, selgitas Leemet.
Uuringust selgub ka, et logistika ettevõtjad tunnevad puudust ostuspetsialistidest, keda Eestis ei koolitata. Liiga palju koolitatakse aga logistika õppekavadel transpordikorraldajaid, kellest osa võiks omandada hoopis ostuspetsialisti eriala.
Kordades rohkem, kui neile tulevikus erialast tööd jätkub, koolitatakse mootorsõidukite ja keretööde tehnikuid. Uuringus tehakse ettepanek vähendada neil erialadel kutsehariduses koolituskohti ning koolitada rohkem liikurmasinate tehnikuid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Transpordis, logistikas, mootorsõidukite remondis ja hoolduses kokku vajatakse aastas ca 1300 uut töötajat, järgneval kümnendil tööjõuvajadus  tõenäoliselt veidi kahaneb. Suurim vähenemine ootab ees mootorsõidukite remondi ja hoolduse ametikohti (kokku 8%), kus vajatakse aastas 137 uut töötajat.
Tutvu uuringu lühiülevaatega pikemalt SIIN.
Põhjalikumalt näed uuringut SIIN.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele