• 28.02.17, 09:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik toetab väikesadamate arendust viie miljoniga

Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo kinnitas väikesadamate võrgustiku väljaarendamise toetamise tingimused, mille tulemusel toetab riik viie miljoni euroga 25 väikesadama arendamist, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Riik toetab väikesadamate arendust viie miljoniga
  • Foto: Veiko Tõkman
„Meile meeldib mõelda, et Eesti on mereriik ja eks pea 3800 kilomeetrine rannajoon ning meresõidu traditsioon sellele ka viitab, samas aga ei ole meie väikesadamate võrgustik mereriigi vääriline. Olemasolevad väikesadamad ja infrastruktuur ei ole täna paraku piisavad, et rannikualade atraktiivsust mereturistide seas suurendada,“ lausus Palo pressiteate vahendusel.
Minister Palo selgitas, et suurem osa Eesti väikesadamatest on koondunud Harju, Lääne, Hiiu ja Saare maakondadesse, kuid mujal esineb katmata lõike, mis ületavad väikelaeva keskmise teekonna.
Harrastusmeresõitjatele vajalikuks sadamavõrgustiku tiheduseks loetakse võimalust peatuda sadamas vähemalt iga päevateekonna järel, mis tähendab, et sadam peaks paiknema vähemalt iga kolmekümne meremiili tagant.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Näiteks ei saa harrastusmeresõitjad turvaliselt Tallinnast Narva seilata, sest vahepealsetel lõikudel väikesadamad lihtsalt puuduvad,“ lisas minister. 
Toetuse suurus ühe projekti kohta on 50 000 kuni 200 000 eurot. Toetusskeemi rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest. Toetusskeemi eelarve perioodil 2014–2020 on viis miljonit eurot, millele lisandub taotlejate omafinantseering.
Struktuurifondide rakendamise eelmisel perioodil aastatel 2007–2013 rakendatud väikesadamate võrgustiku arendamise meetmes oli üks taotlusvoor ning kolme miljoni euroga toetati 19 sadamat, sealjuures kõigis merepiiriga maakondades. Toetuse abil viidi sadamad vastavusse külalissadama nõuetega, sh piisav sügavus ja sadama turvalise sissesõidu tagamine, ning parendati nende sadamate külastajatele suunatud teenuste kvaliteeti. Toetust saanud väikesadamates oli projektide lõpuks kokku 699 külaliskohta, sh loodi juurde kokku 245 uut külaliskohta.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele