Soome huvi projekti vastu on peaasjalikult majanduslik. Euroopa Liidu väävlidirektiiv on ajendanud ekspordile suunatud tööstusharusid otsima meritsi transpordile alternatiive.
Varasema AECOMi uuringu järgi on uus raudteeliin võimeline vedama 5 miljonit reisijat ja 16 miljonit tonni kaupa aastas. Viimatise tasuvusuuringu tulemused avalikustatakse 2017. aasta alguses. Kuigi Rail Baltic ei valmi enne aastat 2025, näeme juba praegu, et Eestis on projekt planeerimis- ja teostamisjärgus. Juba on olemas ka ärivõimalused, nagu näiteks Muuga Rail Balticu terminali hange, mis on partneriks Vuosaari terminalile Helsingis.
Tunnelit oodatakse samuti
Teine teema, mis Soomes põnevust tekitab, on Tallinna-Helsingi vaheline tunnel. 80 km ühenduse ehitamisel väheneks sõiduaeg kahe linna vahel 30 minuti peale.
Loe pikemalt Äripäevast.
Autor: Kristiina Helenius, Soome-Ameerika Kaubanduskoja juht