• 18.10.16, 13:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomlased ootavad Rail Balticut

Rail Balticu projekt on üks viimase aja põnevamaid. Helsingi ühendamine Tallinnaga on tulus, kirjutab Soome-Ameerika Kaubanduskoja juht Kristiina Helenius.
Kristiina Helenius
  • Kristiina Helenius
  • Foto: Erakogu
Soome huvi projekti vastu on peaasjalikult majanduslik. Euroopa Liidu väävlidirektiiv on ajendanud ekspordile suunatud tööstusharusid otsima meritsi transpordile alternatiive.
Varasema AECOMi uuringu järgi on uus raudteeliin võimeline vedama 5 miljonit reisijat ja 16 miljonit tonni kaupa aastas. Viimatise tasuvusuuringu tulemused avalikustatakse 2017. aasta alguses. Kuigi Rail Baltic ei valmi enne aastat 2025, näeme juba praegu, et Eestis on projekt planeerimis- ja teostamisjärgus. Juba on olemas ka ärivõimalused, nagu näiteks Muuga Rail Balticu terminali hange, mis on partneriks Vuosaari terminalile Helsingis.
Tunnelit oodatakse samuti

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teine teema, mis Soomes põnevust tekitab, on Tallinna-Helsingi vaheline tunnel. 80 km ühenduse ehitamisel väheneks sõiduaeg kahe linna vahel 30 minuti peale. 
Loe pikemalt Äripäevast.
Autor: Kristiina Helenius, Soome-Ameerika Kaubanduskoja juht

Seotud lood

Uudised
  • 11.01.17, 14:12
Algasid tööd Rail Baltic Muuga multimodaalse kaubaterminali tehnoloogiliste ja ruumiliste vajaduste hindamiseks
Rahvusvahelised konsultatsiooniettevõtted Civitta Eesti AS ja DB Engineering & Consulting alustasid Rail Baltic Muuga multimodaalse kaubaterminali tehnoloogiliste ja ruumiliste vajaduste analüüsi läbiviimist, mille eeldatav valmimise tähtaeg on september 2017.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele