Rehviliidu tegevjuhi Kaur Kuurme sõnul on kasutatud rehvide taaskasutussüsteem jõudnud krahhi äärele. Olukorrale tähelepanu võitmiseks viis liit 5 tonni rehve keskkonnaministeeriumi akna alla.
- Rehviliit viis keskkonnaministeeriumi õuele 5 tonni vanu rehve, et juhtida tähelepanu rehvide taaskasutussüsteemi probleemidele. Foto: Rehviliit
Kümme aastat lahendamata probleemid vanade rehvide taaskasutussüsteemis viisid 5 tonni vanarehvide kallamiseni keskkonnaministeeriumi akna alla. Rehviliidu tegevjuhi Kaur Kuurme sõnul tuuakse Eestisse piiramatul hulgal rehve, mille eest paljud rehvifirmad taaskasutustasu ei maksa. Rehvide taaskasutussüsteem on tema väitel jõudnud krahhi äärele. “Tavaline autoomanik isegi ei tea, kas ostetud rehvidelt on rehvifirma taaskasutustasu maksnud või mitte. Seega võib ka ennast keskkonnateadlikuks pidav tarbija toetada ettevõtteid, mis müüvad maksupettusega konkurentsieelise saavaid rehve,” selgitas Kuurme.
Kuna MTÜ Eesti Rehviliit tähelepanujuhtimisi pole riik aastaid kuulda võtnud ning ka ettevalmistamisel olevasse jäätmeseaduse muudatustesse Rehviliidu parandusettepanekuid vastu ei võetud, otsustas Rehviliit tuua probleemi sõna otseses mõttes keskkonnaministeeriumi hoovile, teatas Rehviliit.
“Eestis vedeleb praegu umbes 3000 korda rohkem taaskasutamata rehve kui siin hoovil. Samas ei ole keskkonnainspektsioonil võimekust seda olukorda kontrolli alla võtta. Nüüd, kus kõigest viis tonni rehvidest jõudis Tallinna kesklinna, olid keskkonnainspektsiooni vormis ja fotoaparaadiga ametnikud siin kohe kohal,” rääkis Kuurme.
MTÜ Eesti Rehviliit on suuremate Eestis tegutsevate rehvide maaletoojate, edasimüüjate ja protekteerijate poolt loodud tootjavastutusorganisatsioon, kelle põhitegevuseks on vanarehvide kogumise ja taaskasutamise korraldamine. Lisaks tegeleb MTÜ Eesti Rehviliit ka rehvide turvalisusega seotud küsimuste ja teemade tutvustamisega.
Rehviliidu vanade rehvide aktsioon
19 fotot
- Rehviliidu vanade rehvide aktsioon
Seotud lood
Keskkonnaministeeriumi jäätmeosakonna juhataja Peeter Eek leiab, et rehvide tootjad ja rehviorganisatsioonid peavad hakkama koguma 3-4 korda kõrgemaid vanade rehvide käitluse teenustasusid, et lahendada vanarehvide käitlemise probleem.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.