• 04.02.14, 10:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Endel Siff sisenes LNG ärisse

Kütusetransiidiäriga rikkaks saanud Endel Siffist sai Sillamäe sadamasse plaanitava gaasiterminali projekti vedaja.
Eelmisel nädalal omandas Siffi ettevõte OÜ Primos poole terminali arendaja OÜ Sillgas osakutest ning ühtlasi sai Siffist ettevõtte juhatuse liige.
Siffi sõnul näeb ta Sillamäe gaasiterminali projektis perspektiivi ning see on ka teiste sarnaste projektidega võrreldes kõige kaugemale jõudnud.
Ehkki mitu Äripäeva konsulteerinud allikat märkisid, et puhtalt kommertsalustel, ilma toetusteta ei ole võimalik Eestisse rajada LNG-terminali, siis Siffi kinnitusel on see täiesti teostatav. Samuti on tema sõnul olemas investorite huvi ning ehitusel loodetakse kopp maasse lüüa veel sellel aastal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Minu meelest mitte," arvas Paldiskisse gaasiterminali rajada sooviv Heiti Hääl küsimuse peale, kas ilma toetuseta on võimalik sellist terminali rajada. "Aga ega ei peagi suutma kõiki äriplaane läbi näha," lisas Hääl.
Siffi sõnul näeb ettevõtte äriplaan esimeses etapis ette veeldatud maagaasi LNG vastuvõtmist ja selle pumpamist gaasisüsteemi. Perspektiivis võib aga rääkida ka vastupidisest suunast, kus Venemaalt toru kaudu tulev maagaas veeldatakse Sillamäel ning laaditakse laevadele.
Siffi äripartneriteks OÜs Sillgas on läbi ettevõtete Toomas Niinemäe, Aat Kuum ja Ulrica Steen. Viimase nimel võib olla tema isa, kinnisvaraäris kõrbenud ja 2011. aastal pankroti järel ärikeeldu saanud Ivar Alti osalus. Alt ja Kuum on olnud varemgi Sifi äripartnerid ning nende teed on erimeelsuste tõttu ka lahku läinud.
Lisaks olid Kuum ja Steen paari aasta tagusel Tallinna soojahankel odavaima pakkumise teinud OÜ Maardu Elektrijaam taga. Toona lükkas Tallinna Küte nende pakkumuse ebareaalse äriplaani tõttu tagasi.
"Maardu Elektrijaama äriplaan on teostamatu, riiulifirma on andnud lubaduse, et fikseerib 10-15 aastaks gaasihinna praegusest turuhinnast kolm korda madalamal tasemel," kommenteeris Tallinna Elektrijaama suuromanik Kristjan Rahu siis Postimehele.
Kuum aga kinnitas vastu, et tal on olemas lepingud tarnijatega ning  nende äriplaan toetubki sellele, et kui Sillamäele tuleb veeldatud maagaasi terminal, siis gaasi hind langeb.
Kuni eelmise reedeni Sillgasi juhatusse kuulunud kunagine Iru elektrijaama juhataja Toomas Niinemäe ei soovinud ettevõtte plaane tutvustada, sõnades, et nüüdsest kommenteerib Sillgasi tegemisi Siff.
Siff: Võtame Gazpromiga ühendust

Artikkel jätkub pärast reklaami

Endel Siff ütles intervjuus, et gaasiterminali äriplaan näeb ette alternatiivi pakkumist gaasiga varustamisel ning kindlasti võetakse sel teemal ühendust ka Vene riigi osalusega gaasiettevõttega Gazprom.
Millest tekkis Teil huvi projekti vastu? Sillamäe gaasiterminali projekt on teiste sarnaste projektidega võrreldes kõige kaugemale jõudnud ja ma asusin tööle, et seda projekti edasi viia.
Mis on projekti äriplaan? Me pakume alternatiivi Eesti ja ümberkaudse regiooni gaasiga varustamisel. Pakume logistikaettevõttena kõikidele soovijatele võimalust LNG vastuvõtuks ja süsteemi pumpamisel.
Veeldatud maagaasi hakkate ka kohapeal tootma? Toru pidi tulevat maagaasi on võimalik veeldada ja eksportida.
See tähendab, et Venemaalt tuleb mööda toru gaas Sillamäe sadamasse ja seal veeldatakse? Perspektiivis on selline tegutsemisskeem võimalik, kuid praegu selle vastu huvi ja turg puudub. Esimeses etapis näeb äriplaan ette LNG-gaasi vastuvõtmist ja selle pumpamist gaasisüsteemi. 
Olete sel teemal Venemaal Gazpromiga rääkinud? Veel ei ole, aga kindlasti võtame ühendust.
Kui Paldiski projekt peaks saama Euroopa Liidu rahalist toetust ja see ehitatakse valmis, kas Sillamäe projektil on siis üldse perspektiivi? Äriplaanis me ei arvesta toetustega, sest on täiesti võimalik töötada ka vabal turul. Kunagi räägiti, et ilma riigi osaluseta ei saa Eestisse ehitada ühtegi naftaterminali. Täna on neid mitmeid. Ega Sillgasi projekt ei välista teiste terminalide rajamist regioonis.
Gaasiterminal nõuab väga suuri investeeringuid? Jah, täpselt nii.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kas pangad on üldse… (katkestab küsimuse) Ei ole pangad. Selleks on turul teised  finantseerimisinstrumendid ja juba on finantseerijate poolt projekti vastu huvi olemas.
Kas need finantseerijad võiksid olla näiteks ida poolt? Kui te mõtlete Singapuri, siis miks mitte.
Aga Venemaalt?  Vara on sellest rääkida. Kui lepingud on sõlmitud, teeme selle ka avalikuks.
Te vaatate siis Singapuri poole? Vaatan, kuid selles mõttes mul pea pöörleb 360 kraadi.
Millal võiks ehituseks minna? Ma oleks rahul, kui selle aasta lõpuks oleks kopp maasse löödud.
Millised on Teie suhted Aat Kuuma ja Ivar Altiga? Nad on minu äripartnerid läbi oma firma.
Ajalugu meenutades on Teil nendega olnud teravamaid suhteid? Vastab tõele. Ma sain kutse projektis osaleda ja meie omavahelised suhted on praegu täpselt ära reguleeritud. Et kuidas käib otsustamisprotsess ning millistel tingimustel ma olen valmis töötama.
Teil selle projektiga tegeledes silm särab? Ma näen selles perspektiivi. Seal on küll igasuguseid probleeme, aga selleks on meeskond, et probleemidega tegeleda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mis on praegu kõige suurem probleem? Ei olegi suuri probleeme. Samm-sammult tuleb edasi minna. Suur töö on tehtud. Keskkonnamõjude hindamine on vastu võetud. Praegu lõpetame tehnilist projekti. Selle kõrvale saame teha äriplaani ja siis paneme paika investeerimisplaani.
Kas Eesti ja Soome vahele on gaasitoru vaja? Ma arvan, et see on hädavajalik.
Autor: Koit Brinkman

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Enimloetud

1
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
2
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
3
Uudised
  • 22.05.25, 11:35
Üle miljoni euro lennujaama automaatidest pihta pannud keskastmejuhi kaasus jätkub kohtus
4
Uudised
  • 29.05.25, 12:08
Leedu Girteka sõlmis aasta suurima veokiostutehingu
5
Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
6
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Kõik 2000 veokit tarnitakse Girtekale veel selle aasta jooksul.
Uudised
  • 29.05.25, 12:08
Leedu Girteka sõlmis aasta suurima veokiostutehingu
Ehkki palk kasvas sektoris Eesti keskmisega võrdselt, siis palga number jääb Eesti keskmisele endisele enam kui paarisaja euroga alla.
Uudised
  • 28.05.25, 09:06
Veonduse ja laonduse palgatõus võrdne Eesti keskmisega
Rene Frolov tõi meie kliimaeesmärkide tegeliku seisu puust ja punaselt turuosaliste ette. Seis on pehmelt öeldes...masendav.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Saksa ja Poola veokite läbisõit Saksamaa tasulistel teedel vähenes, Leedu veokite oma aga ainsana kasvas.
Uudised
  • 27.05.25, 15:42
Veokiliiklus Saksamaal taas languses, ainsana on võidus Leedu vedajad
Rünnakus Odessa sadamale hukkus vähemalt kaks HHLA täätajat, mitmed said raskeid vigastusi.
Uudised
  • 26.05.25, 15:35
Venemaa raketirünnakus Odessa sadamale hukkus mitu HHLA töötajat
Parim tarneahelajuht 2025 Ellyt Talv.
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.
Suurim laevandusettevõte, suurimad palgad. MSC Eesti on tööjõumaksude maksjate “positiivse” edetabeli kindel liider.
TOP
  • 16.05.25, 14:49
TOP 2 x 100: veondus- ja laondussektori parimad ja halvimad tööjõumaksude maksjad
LED ohutusmärgistus on ideaalne lahendus, kui soovite vastupidavat ja kulumiskindlat märgistust betoonile, seintele või muudele pindadele. Kauba väljastuse ooteala.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele