• 04.02.14, 10:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Endel Siff sisenes LNG ärisse

Kütusetransiidiäriga rikkaks saanud Endel Siffist sai Sillamäe sadamasse plaanitava gaasiterminali projekti vedaja.
Eelmisel nädalal omandas Siffi ettevõte OÜ Primos poole terminali arendaja OÜ Sillgas osakutest ning ühtlasi sai Siffist ettevõtte juhatuse liige.
Siffi sõnul näeb ta Sillamäe gaasiterminali projektis perspektiivi ning see on ka teiste sarnaste projektidega võrreldes kõige kaugemale jõudnud.
Ehkki mitu Äripäeva konsulteerinud allikat märkisid, et puhtalt kommertsalustel, ilma toetusteta ei ole võimalik Eestisse rajada LNG-terminali, siis Siffi kinnitusel on see täiesti teostatav. Samuti on tema sõnul olemas investorite huvi ning ehitusel loodetakse kopp maasse lüüa veel sellel aastal.
"Minu meelest mitte," arvas Paldiskisse gaasiterminali rajada sooviv Heiti Hääl küsimuse peale, kas ilma toetuseta on võimalik sellist terminali rajada. "Aga ega ei peagi suutma kõiki äriplaane läbi näha," lisas Hääl.
Siffi sõnul näeb ettevõtte äriplaan esimeses etapis ette veeldatud maagaasi LNG vastuvõtmist ja selle pumpamist gaasisüsteemi. Perspektiivis võib aga rääkida ka vastupidisest suunast, kus Venemaalt toru kaudu tulev maagaas veeldatakse Sillamäel ning laaditakse laevadele.
Siffi äripartneriteks OÜs Sillgas on läbi ettevõtete Toomas Niinemäe, Aat Kuum ja Ulrica Steen. Viimase nimel võib olla tema isa, kinnisvaraäris kõrbenud ja 2011. aastal pankroti järel ärikeeldu saanud Ivar Alti osalus. Alt ja Kuum on olnud varemgi Sifi äripartnerid ning nende teed on erimeelsuste tõttu ka lahku läinud.
Lisaks olid Kuum ja Steen paari aasta tagusel Tallinna soojahankel odavaima pakkumise teinud OÜ Maardu Elektrijaam taga. Toona lükkas Tallinna Küte nende pakkumuse ebareaalse äriplaani tõttu tagasi.
"Maardu Elektrijaama äriplaan on teostamatu, riiulifirma on andnud lubaduse, et fikseerib 10-15 aastaks gaasihinna praegusest turuhinnast kolm korda madalamal tasemel," kommenteeris Tallinna Elektrijaama suuromanik Kristjan Rahu siis Postimehele.
Kuum aga kinnitas vastu, et tal on olemas lepingud tarnijatega ning  nende äriplaan toetubki sellele, et kui Sillamäele tuleb veeldatud maagaasi terminal, siis gaasi hind langeb.
Kuni eelmise reedeni Sillgasi juhatusse kuulunud kunagine Iru elektrijaama juhataja Toomas Niinemäe ei soovinud ettevõtte plaane tutvustada, sõnades, et nüüdsest kommenteerib Sillgasi tegemisi Siff.
Siff: Võtame Gazpromiga ühendust

Hetkel kuum

Endel Siff ütles intervjuus, et gaasiterminali äriplaan näeb ette alternatiivi pakkumist gaasiga varustamisel ning kindlasti võetakse sel teemal ühendust ka Vene riigi osalusega gaasiettevõttega Gazprom.
Millest tekkis Teil huvi projekti vastu? Sillamäe gaasiterminali projekt on teiste sarnaste projektidega võrreldes kõige kaugemale jõudnud ja ma asusin tööle, et seda projekti edasi viia.
Mis on projekti äriplaan? Me pakume alternatiivi Eesti ja ümberkaudse regiooni gaasiga varustamisel. Pakume logistikaettevõttena kõikidele soovijatele võimalust LNG vastuvõtuks ja süsteemi pumpamisel.
Veeldatud maagaasi hakkate ka kohapeal tootma? Toru pidi tulevat maagaasi on võimalik veeldada ja eksportida.
See tähendab, et Venemaalt tuleb mööda toru gaas Sillamäe sadamasse ja seal veeldatakse? Perspektiivis on selline tegutsemisskeem võimalik, kuid praegu selle vastu huvi ja turg puudub. Esimeses etapis näeb äriplaan ette LNG-gaasi vastuvõtmist ja selle pumpamist gaasisüsteemi. 
Olete sel teemal Venemaal Gazpromiga rääkinud? Veel ei ole, aga kindlasti võtame ühendust.
Kui Paldiski projekt peaks saama Euroopa Liidu rahalist toetust ja see ehitatakse valmis, kas Sillamäe projektil on siis üldse perspektiivi? Äriplaanis me ei arvesta toetustega, sest on täiesti võimalik töötada ka vabal turul. Kunagi räägiti, et ilma riigi osaluseta ei saa Eestisse ehitada ühtegi naftaterminali. Täna on neid mitmeid. Ega Sillgasi projekt ei välista teiste terminalide rajamist regioonis.
Gaasiterminal nõuab väga suuri investeeringuid? Jah, täpselt nii.
Kas pangad on üldse… (katkestab küsimuse) Ei ole pangad. Selleks on turul teised  finantseerimisinstrumendid ja juba on finantseerijate poolt projekti vastu huvi olemas.
Kas need finantseerijad võiksid olla näiteks ida poolt? Kui te mõtlete Singapuri, siis miks mitte.
Aga Venemaalt?  Vara on sellest rääkida. Kui lepingud on sõlmitud, teeme selle ka avalikuks.
Te vaatate siis Singapuri poole? Vaatan, kuid selles mõttes mul pea pöörleb 360 kraadi.
Millal võiks ehituseks minna? Ma oleks rahul, kui selle aasta lõpuks oleks kopp maasse löödud.
Millised on Teie suhted Aat Kuuma ja Ivar Altiga? Nad on minu äripartnerid läbi oma firma.
Ajalugu meenutades on Teil nendega olnud teravamaid suhteid? Vastab tõele. Ma sain kutse projektis osaleda ja meie omavahelised suhted on praegu täpselt ära reguleeritud. Et kuidas käib otsustamisprotsess ning millistel tingimustel ma olen valmis töötama.
Teil selle projektiga tegeledes silm särab? Ma näen selles perspektiivi. Seal on küll igasuguseid probleeme, aga selleks on meeskond, et probleemidega tegeleda.
Mis on praegu kõige suurem probleem? Ei olegi suuri probleeme. Samm-sammult tuleb edasi minna. Suur töö on tehtud. Keskkonnamõjude hindamine on vastu võetud. Praegu lõpetame tehnilist projekti. Selle kõrvale saame teha äriplaani ja siis paneme paika investeerimisplaani.
Kas Eesti ja Soome vahele on gaasitoru vaja? Ma arvan, et see on hädavajalik.
Autor: Koit Brinkman

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
2
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
3
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
4
TOP
  • 02.05.25, 13:58
TOP: kõige enam käivet kaotanud automüüjad 2025 I kvartalis
Lisatud ka käibe kasvu TOP
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 13.05.25, 09:34
Läti taustaga kasutatud autode müüja rajab Eestisse kolm uut müügiesindust

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele