Valitsus kinnitas tänasel istungil eelnõu, millega täiendati senist väikelaevajuhtide väljaõppe, eksami sisu ning toimumise korda.
Täpsemalt reguleeritakse väikelaevajuhi teoreetilise ja praktilise väljaõppe mahtu, nõudeid praktilisele väljaõppele ja eksami korraldust. Praktikaeksam, mida enne võis sooritada ka simulaatoril, on asendatud praktilise väljaõppe ja praktikaarvestusega, mis ühtlasi paneb suurema vastutuse väljaõppe kvaliteedi eest kursusi korraldavatele isikutele.
Kõige mahukam täiendus eelnõus puudutab väikelaeva raadiosideoperaatori väljaõppe korraldamist, nõudeid väikelaeva raadiosideoperaatori teadmistele ja vastava tunnistuse väljastamist. Väikelaeva raadiosideoperaatori tunnistuse saamiseks nõutav väljaõpe muutub senisest kättesaadavamaks.
Eesti väikelaevnikele on seni olnud kättesaadav ainult ROC (Restricted Operator's Certificate) tunnistus, mille väljaõpet võivad teostada ainult sertifitseeritud mereõppeasutused. Tulevikus võivad väikelaeva raadiosideoperaatori väljaõpet läbi viia ka need kursuste korraldajad, keda Veeteede Amet on tunnustanud nii väikelaevajuhtide kui ka väikelaeva raadiosideoperaatori väljaõppe valdkonnas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.