Eesti Posti koduturuks on Baltikum ning seetõttu on omandatud Leedu kullerfirma ning loodud kogu regiooni kattev pakiautomaatide võrk.
Eesti Posti I kvartali majandustulemuste avalikustamise järel esitasid lugejad Äripäeva veebi kommentaariumites küsimuse, miks on Eesti Postil vaja arendada teenuseid Lätis ja Leedus, mitte ei keskenduta teenuste kvaliteedi tõstmisele Eestis.
„Eesti Post peab olema jätkusuutlik, tugev ja arenev ettevõte. Selleks tuleb agressiivselt turul ringi vaadata. Logistika- ja postiturul tegutsevad globaalsed ettevõtted ning selleks, et nendega konkureerida ja tagada kasumlikkus, tuleb ka meil laieneda,“ rääkis nõukogu esimees Meelis Atonen. „Eesti Posti koduturg on Baltikum.“
Postifirma on võtnud strateegilise suuna olla posti- ja logistikaturul trendide looja ning juhtija. Eesti, Läti ja Leedu võrgustike ühendamine aitab meil saada Baltikumi parimaks e-kaubanduse partneriks ning olla valmis üldiseks e-kaubanduse kasvuks Balti riikides, vastati Eesti Postist.
„Meie klientide jaoks on Baltikum üks turg, mis loob vajaduse kogu regiooni katva ühtse võrgustiku järele. Selleks, et Baltikumis edukas olla, omandasime kullerfirma, kelle abil liigutada kaubavoogusid ka üle Baltikumi ning Euroopa suunal,“ kommenteeris Unipakas UAB omandamise tehingut Eesti Posti juhatuse esimees Aavo Kärmas. Kärmase sõnul aitab üle-baltiline võrgustik luua suuremat mahusünergiat ja seeläbi leevendada üldisest kulutõusust kaasnevat hinnasurvet.
Seotud lood
Eesti Post ostis Leedu kullerfirma, tulevikus plaanib Eesti riigile kuuluv postifirma siseneda Poola ja Skandinaavia turule.
Eesti Post alustab lähiajal Lätti pakiautomaatide võrgustiku rajamist.
Eesti Posti kontserni I kvartali käive oli 12,6 miljonit eurot, suurim kasvutrend on logistikateenustel.
Euroopa juhtivaid kullerteenuse ja pakiveoettevõtte DPD Eesti AS juhatuse esimees Tarmo Tael tõdes, et Eesti Posti turuliidriks saamise tõenäosus Leedus, Lätis ja Eestis on suur, sest Leedu ettevõtte ostmine on märkamisväärne ja oluline samm.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.