RSA Groupi Baltimaade riskijuhi Ilmar Vissaku sõnul on veosekindluses kasvanud juhtumite arv, kus kauba vastuvõtja ei teata õigeaegselt kahjujuhtumist ning võib seetõttu ilma jääda kindlustushüvitisest.
Vissaku kinnitusel on nende ettevõttel tulnud viimasel ajal käsitleda juhtumeid, kus kauba vastuvõtja ei teavita korrektselt ja tähtaegadest kinnipidades vedajat või ekspedeerijat kahjujuhtumist. Vissaku ütlusel nullib taoline käitumine veose kindlustusandja võimaluse hüvitatava kahju osas esitada regressinõue. „Sellisel juhul on kindlustusandjal õigus kas hüvitamisest keelduda või hüvitist vähendada,” väitis Vissak. Ta lisas, kas ka kui suures osas seda õigust kasutatakse, sõltub konkreetse juhtumi asjaoludest.
Vissaku sõnul on lihtne põhimõte, et kahjujuhtumi toimudes peab klient tegutsema nii nagu ta mõistlikult tegutseks ka ilma kindlustuslepingut omamata. „Kindlustuslepingu olemasolu iseenesest ei anna õigustust kahju juhtumi puhul käituda lohakamalt kui muidu. See ei ole ainult veosekindlustuse eripära, vaid ka kõikide muude kindlustusliikide puhul on see nii,” rääkis Vissak.
Teise veosekindlustuse probleemina nimetas Vissak, et kliendid teavitavad kindlustusandjat kahjujuhtumist oluliselt hiljem kui see on mõistlik – tihti mitu kuud hiljem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ilmar Vissak räägib veosekindlustuse kahjukäsitlusprotsessist ja ohtudest, mis võivad jätta kahjukäsitluse venima või vähendada hüvitisi, lähemalt 16. jaanuaril toimuval seminaril „Kuidas kaitsta kaupa transpordil”. Seminari kohta leiba lähemat infot
SIIT.
Veosekindlustuse maht on viimasel aastal kasvanud. Eelmise aasta 11 kuuga kogusid kindlustusseltsid veosekindlustuses preemiaid 1,37 miljoni euro eest. See on viimase nelja aasta suurim summa. Rohkem koguti kindlustuspreemiaid viimati 2008. ja 2007. aastal.
Veosekindlustuse hüvitisi maksti eelmise aasta 11 kuuga välja 0,34 miljoni euro eest (maha on arvestatud laekunud regressinõuded). Seda on mõnevõrra vähem, kui 2011. aastal, kui 11 kuuga oli tehtud väljamakseid 0,36 miljoni euro ulatuses.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.