• 06.11.12, 23:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Erik Laidvee: Riigikohtus jõuti tõeni

Riigikogu halduskolleegium rahuldas osaliselt Transiidikeskuse kassatsioonikaebuse Tallinna Sadama vastu.
Riigikohus tühistas Tallinna Halduskohtu ja Tallinna Ringkonnakohtu varasemad otsused ning suunas asja uuesti läbivaatamiseks Tallinna Halduskohtule. “Riigikohus asus meie poolele kõikides olulistes küsimustes. Tallinna Sadam ei nõustunud esimesed kaks kohtuastet andma kohtuasja juurde enda ja Rail Garanti vahel sõlmitud lepinguid – olime kindlad, et nende lepingute alusel saab kohus üheselt asuda seisukohale, millist riigihangete seaduse menetluskorda tuli lepingu sõlmimisel kohaldada. Seda tavainimesele tervemõistlikku seisukohta kaitses nüüd ka Riigikohus. Tallinna Sadam peab need lepingud nüüd välja andma,” kommenteeris otsust Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee.
Teine oluline nurgakivi Riigikohtu lahendis on Laidve sõnul juhis alama astme kohtutele, kuidas tuvastada Tallinna Sadama ja konkursi võitja vaheline kontsessioonisuhe. „Lühidalt on Tallinna Sadam vaielnud, et Rail Garantile 50 aastaks hoonestusõiguse andmine konteinerterminali rajamiseks on tavaline teenuse osutamise leping, mis ei vaja riigihanke läbiviimist. Riigikohtu antud juhise järgi on lihtne tuvastada, et kuivõrd Tallinna Sadam ei võtnud endale kunagise konkursiga mingeid riske, ei maksa terminali rajamise ning sadamateenuste osutamise eest operaatorile tasu ja investeeringu teenib tagasi operaator läbi terminali ekspluateerimise, siis on tegemist kontsessiooniga. Just seda aga oleme me algusest peale väitnud,” selgitas Laidvee.
Eelnevast järeldusi tehes jõutakse Laidvee ütlusel kõige olulisemani: „Kui tuvastatakse Riigikohtu antud juhise kohaselt, et Tallinna Sadam on otselepinguga andnud Rail Garantile teenuste kontsessiooni ja sellise lepingu sõlmimisel on rikutud mitte ainult Eesti, vaid ka Euroopa Liidu norme, siis avaneb võimalus selle lepingu õigustühiseks kuulutamiseks, sest Tallinna Sadama tegevus ühe pakkumise ühepoolselt kehvemaks tegemisel oli räige ja ebaseaduslik. Riigikohus on asunud seisukohale, et neid lepinguid on võimalik kohtul õigustühiseks kuulutada,” rääkis Laidvee.
“Kuigi Rail Garant pole kunagi mingit terminali rajama asunudki, sest see pole olnud nende äriplaan, siis on Transiidikeskus pidanud poolteist aastat Tallinna Sadamaga kohut käima, et tõestada, et ühe poole pakkumist põhjuseta vähendades on seeläbi saavutatud teise poole pakkumise ebaseaduslik eelistamine,” lõpetas Laidvee.

Seotud lood

Uudised
  • 14.06.12, 17:57
Tallinna Sadama ja Rail Garanti lepingud jõudsid Riigikohtusse
Riigikohtu halduskolleegium otsustas võtta menetlusse ASi Transiidikeskuse kassatsioonikaebuse ja hakkab kaaluma, kas Tallinna Sadama riigihankes „Operaatori leidmine Muuga sadama konteinerterminali laiendamiseks“ sõlmitud hoonestusõiguse seadmise leping ja koostööleping tuleks tühistada.
Uudised
  • 09.11.11, 12:15
Tallinna Sadam: Transiidikeskus üritab uue terminali ehitust tagajärjetult peatada
Tallinna Sadam ei näe põhjust, miks peaks Rail Garanti konteineriterminali ehitus edasi lükkuma, ning seni on Transiidikeskuse püüdlused seda teha ebaõnnestunud.
Uudised
  • 06.02.12, 17:05
Transiidikeskus lubab jätkata kohtuotsuste vaidlustamist
Tallinna Ringkonnakohus ei rahuldanud AS Transiidikeskus ja AS Muuga CT apellatsioonkaebust Tallinna Sadama uue konteinerterminali opereerimise lepingute tühistamiseks OÜga Rail Garant Estonia. Transiidikeskus lubab otsuse edasi kaevata.
Uudised
  • 25.04.13, 16:58
Konteinerterminal müüdud!
Anatoli Kanajevi Transiidikeskuse AS omandas täna Venemaa ettevõtjatele kuulunud OÜ Rail Garant Estonia.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
2
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
3
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
4
TOP
  • 02.05.25, 13:58
TOP: kõige enam käivet kaotanud automüüjad 2025 I kvartalis
Lisatud ka käibe kasvu TOP
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 13.05.25, 09:34
Läti taustaga kasutatud autode müüja rajab Eestisse kolm uut müügiesindust

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele