GPS vähendas Eesti Posti autode läbisõitu 30%

Eesti Postis on pärast GPS jälgimislahenduste kasutusele võtmist vähenenud sõidukite läbisõit 30%.

Enne 2008. aastat puudus Eesti Postil ülevaade kirjakandjate ja kullerite igapäevastest marsruutidest/kanderingidest. Füüsiliste kaartide abil oli ka marsruute raske optimeerida. Eesti Posti logistikateenuste tootmisjuhi Martin Lutsu ütlusel puudus ülevaade, kuidas autojuhid oma päeva kasutavad, kui palju on otstarbetuid ja ebasihipäraseid sõite.

2008. aastal otsustati Eesti Postis peale esimesi katsetusi võtta sõidukitel laiemalt kasutusel GPS jälgimisseadmed. „Tol hetkel oli peamiselt tegemist distsiplineeriva vahendiga,“ tunnistas Luts.

Tulemus on olnud ettevõtte jaoks muljetavaldav, kuid samas näidanud ka, kui palju ebaefektiivsust on olnud kullerite töös. Võrreldes 2009. aastaga on tänaseks hoitud autode kilometraažis kokku 30%. Kullerite keskmine stoppide arv tunnis on kasvanud 11%. Lutsu kinnitusel ongi jälgimissüsteemi kasutamine mõjunud distsiplineerivalt ning tööajal tehakse nüüd ainult töösõite. Luts tõi näite, kus ühe kulleri marsruuti jälgides hakkas silma, et kuller teeb järjepidevalt ühe kõrvalekalde oma kanderingi marsruudist. Internetist kõrvalekalde piirkonna aerofotot uurides oli näha, et seal asuvad mingid angaarid. Sõideti kohale ja leiti, et seal ühes angaaris toimub kaubaaluste kokkuost. Ehk siis kuller tegeles regulaarselt kaubaaluste äriga.

Luts lisas siiski, et GPS tarkvara kasutusele võttes tuleks integreerida nii palju lahendusi kui võimalik. „Ei ole mõtet kasutada ainult ühte funktsionaalsust, siis ei tasu jälgimissüsteemi kulud ennast ära,” ütles Luts.

Eesti Posti kulutused jälgimissüsteemi kasutamisele on konfidentsiaalsed. Kuid sugugi mitte kõigil autodel ei ole GPS seadet peal. Eesmärgiks on seatud, et vähemalt 50% autodest oleks tulevikus GPSidega varustatud. Samas paigutatakse jälgimisseadmeid autodel ümber ja kulleritel ei ole teada, kas tema auto on jälgimise all või mitte.

Jälgimissüsteemi võimalike kasutusalana nimetas Luts reaalajas autojuhtide jälgimist ja lähimale autojuhile tööülesande saatmist, perioodilisi analüüse autojuhtide ajakasutusest ja tühisõitudest, igapäevaste ringide optimeerimist ja perioodilist (näiteks kord aastas) ringide optimeerimist. Funktsionaalsusi on kümneid, sõltuvalt ettevõtte vajadustest, nentis Luts. Eesti Postis on praegu peamiselt kasutusel marsruutide planeerimine/optimeerimine ja kontroll kilometraaži üle. Lutsu kinnitusel on see oluliselt parandanud marsruutide efektiivsust – vähem on otstarbetuid sõite ja marsruute/kanderinge on selle võrra vähendatud. Tulevikus soovib Eesti Post GPS tarkvara abil pakkuda autojuhtidele tuge ja veelgi optimeerida marsruute.

 

Eesti Posti kasu GPS jälgimisest
* Selge ülevaade logistilistest ringidest
* Võrreldes 2009. aastaga kilomeetrite kokkuhoid 30%
* Kanderinge vähendatud 226-lt 206-ni: 20 ringi ehk 9%
* Kullerid teevad efektiivsemat tööd (keskmine stoppide arv tunnis on kasvanud 11%)
* Distsiplineeriv – töö ajal töösõidud
* Kütusevarguste vähenemine

Lähemalt saab Eesti Posti ja teiste ettevõtete kogemusest GPS jälgimissüsteemide kasutamisel kuulda 28. augustil toimuval seminaril "Kaasaegsete jälgimissüsteemide võimalused". Vaata seminari kohta lähemat infot SIIT. Registreeruda saab seminarile SIIT.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0758534
Brasiilia reaal BRL 4,19 -0.6466896
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204583
Filipiinide peeso PHP 58,91 -0.2640934
Hiina jüaan CNY 7,62 -0.5586519
Hongkongi dollar HKD 8,90 -0.0269654
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0391326
Iisraeli seekel ILS 4,10 -0.1024165
India ruupia INR 80,63 -0.2659476
Indoneesia ruupia IDR 15910,08 -0.4749156
Islandi kroon ISK 135,59 0.0738062
Jaapani jeen JPY 125,60 0.1355338
Kanada dollar CAD 1,49 -0.2270299
LAV rand ZAR 15,93 0.0816891
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,93 -0.0259381
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.4257894
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.1299324
Norra kroon NOK 9,74 0.2584804
Poola slott PLN 4,34 0.3002795
Rootsi kroon SEK 10,57 0.1193577
Rumeenia leu RON 4,75 0.1833702
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.1564435
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.2073972
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.1321469
Taani kroon DKK 7,46 -0.0053612
Tai baht THB 35,23 -0.1637853
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.058459
Türgi liir TRY 6,02 0.5227208
Ukraina grivna UAH 30,65 -0.2749684
Ungari forint HUF 317,14 -0.0504255
USA dollar USD 1,13 -0.0352734
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.157882
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.0658111
Vene rubla RUB 74,56 0.1039149

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019