Maanteetransport on üsna püsivaks kujunenud ajutise piirikontrolliga harjunud, kuid üha raskem on kaupa kiiresti kohale viia.

- Piirikontroll tõi täna kaasa ka suuremaid järjekordi.
- Foto: Reuters/Scanpix
Juunis tähistasid eurooplased Schengeni leppe sõlmimise 40. aastapäeva. Just selle dokumendiga seadustati Euroopa Liidu nähtavaim poliitika: inimeste ja kaupade vaba liikumine üle liikmesriikide piiride. Viimaste aastatega on sattunud see vabadus üha suurema surve alla.
Esmaspäevast jõustus Poola piiril kord, mis võib halvimal juhul meenutada eestlastele aastakümnete tagust aega, mil bussireis Euroopasse tähendas Leedu läbimise järel pikka peatust.
“Kui me lubame kliendile Kesk-Euroopasse tarneaega 12–16 tundi, siis piirikontrolliga pikeneb see automaatselt,” selgitas Äripäevale kullerfirma
Jet Express tegevjuht
Andreas Suviste.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Poola taastab esmaspäevast ajutiselt piirikontrolli Leedu ja Saksamaaga, ütles sel nädalal Poola peaminister Donald Tusk.
Ameerika Ühendriikide president Donald Trump väitis, et allkirjastas 12 riigile saadetavad kirjad, kus on kirjas nende ekspordile määratavad tollid.
Soome toll kahtlustab, et Ida-Soomes tegutsenud ettevõte vedas sanktsioonide alla kuuluvaid komponente Venemaale.
Eestisse saabus möödunud aastal Leedust mitukümmend korda rohkem butaani kui varasematel aastatel, mille päritolu peaks aga maksu- ja tolliamet põhjalikult kontrollima, rääkis Äripäeva ajakirjanik Pille Ivask.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.