Euroopa parlament tahab ohjata ebakvaliteetsete kaupade sissevoolu
Mullu jõudis kolmandate riikide veebipoodidest Euroopa Liitu keskmiselt 12 miljonit pakki päevas, mis on pannud raskesse olukorda Euroopa riikide tollitöötajad ja turujärelevalveasutused.
ELi välised veebipoed saadavad Euroopa Liitu iga päev ligikaudu 12 miljonit pakki.
Foto: Liis Treimann
Nende ülesanne on tagada liitu jõudva kauba ohutus – nii suurte pakivoogude juures on see lihtsalt võimatu, teatas Euroopa Parlament. Seepärast võttis parlament vastu algatusraporti, milles otsitakse olukorrale lahendusi.
90–95% Eesti elanikest elab lähitulevikus pakiautomaadile lähemal kui 300 meetrit, kuid kullerteenus on seni jäänud ikka ebaefektiivseks, rääkis Omniva juhatus esimees Martti Kuldma.
Eesti importivad ja eksportivad ettevõtted satuvad üha sagedamini olukordadesse, kus kauba hind võib tarneperioodi jooksul muutuda. Luminori kaubanduse finantseerimisüksuse juht Andriana Koppel selgitab, kuidas väikse- ja keskmise suurusega ettevõtjad end selliste riskide eest kaitsta saavad.
E-kaubanduse alustava ettevõtjate jaoks on esmatähtis lahendada kaks suurt küsimust: kuidas muuta makseprotsess võimalikult mugavaks ja kuidas tagada kiire ning sujuv tarne. Millised on parimad lahendused nullist alustavale ettevõttele ja sellele, kelle garaaž on juba kaupade alla mattumas ning jaks ise kõike menetleda on raugemas?
Ehkki Amazon, Temu jt välismaised platvormid on eestlaste seas aina popimad, näitab suuremate kullerfirmade ja Eesti e-kaubanduse liidu uus ühine monitooring, et lõvisosa kaupadest tellitakse siiski Eesti ettevõtetelt.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.