Autor: Jaana Pikalev • 27. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Marje Josing: tarbija näeb kütuseturul kartelli
Tarbija näeb olukorda mootorikütuste jaeturul omamoodi kartellina, sest hinnad muutuvad sarnaselt ja ühel ajal, ütles konjunktuuriinstuudi direktor Marje Josing Äripäeva seminaril "Kütuseturu võimalus, mõju, konkurents ja alternatiivid".
Josingu sõnul näeb tarbija samuti asjaolu, et hinnad ei sõltukütusevarudest, vaid sellest, kuidas konkurent käitub, vahendas Delfi. „Kütusemüügiturgu iseloomustades ütlen, et tegemist on ühe väga hämara ja häguse turuga,“ ütles Josing, viidates regulaarse ülevaate puudumisele.
Ta lisas, et Eesti kütusejaemüük on sõltuvuses maailmamajandusest ja ostuvõimest.