Tarbija näeb olukorda mootorikütuste jaeturul omamoodi kartellina, sest hinnad muutuvad sarnaselt ja ühel ajal, ütles konjunktuuriinstuudi direktor Marje Josing Äripäeva seminaril "Kütuseturu võimalus, mõju, konkurents ja alternatiivid".
Josingu sõnul näeb tarbija samuti asjaolu, et hinnad ei sõltukütusevarudest, vaid sellest, kuidas konkurent käitub, vahendas Delfi. „Kütusemüügiturgu iseloomustades ütlen, et tegemist on ühe väga hämara ja häguse turuga,“ ütles Josing, viidates regulaarse ülevaate puudumisele.
Ta lisas, et Eesti kütusejaemüük on sõltuvuses maailmamajandusest ja ostuvõimest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Praegu on Eesti kütuse jaeturu kontsentratsioon 5,7, mis tähendab, et 85% turust on viie suurema ettevõtte kontrolli all, kuid aastaks 2020 kontsentreerub turg veelgi, rääkis Olerexi nõukogu esimees Antti Moppel tänasel Äripäeva seminaril "Kütuseturu võimalus, mõju, konkurents ja alternatiivid".
Eesti Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu kinnitusel mõistab paindlik Eesti inimene, et ilma rahata ei saa ka pidutseda.
Kui turule tekib juurde alternatiivseid kütuseid, mis võiksid aktsiisiga maksustatud bensiinist või diislist odavamad olla siis üsna tõenäoliselt maksustatakse peagi ka alternatiivid.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.