• 12.09.11, 17:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kirjasaatmine läheb kallimaks

Konkurentsiamet andis rohelise tule Eesti Postile kirjasaadetiste tasude muutmiseks. Sellega tõuseb lihtkirja saatmise hind 35 sendilt 45 sendile.
AS Eesti Post esitas käesoleva aasta juunis Konkurentsiametile taotluse siseriiklike ja rahvusvaheliste kirisaadetiste edastamise tasude muutmiseks. Konkurentsiameti läbiviidud analüüsi kohaselt on AS-i Eesti Post taotlus põhjendatud. Siseriiklike kirisaadetiste edastamise hinnad on muutmata 2007. aastast ja rahvusvaheliste saadetiste hinnad 2000. aastast.
AS-i Eesti Post eelpoolnimetatud taotlus puudutab ainult universaalse postiteenuse raames osutatavate teenuste tasusid. Siseriikliku lihtkirja hind tõuseks taotluse kohaselt praeguselt 35 sendilt 45 sendile, kuid samas langeks näiteks väärtsaadetisena edastatavate standardkirjade baashind kõigis kaalukategooriates 50 sendi võrra.
Konkurentsiamet viis läbi universaalse postiteenuse tasude muutmise analüüsi ja esitas majandus- ja kommunikatsiooniministrile ettepaneku vastavate tasude muutmiseks. Amet leiab, et universaalse postiteenuse tasud on 4,4 miljoni euro ulatuses subsideeritud teiste teenuste arvelt. Sellise olukorra muutmiseks on kaks võimalust – kas muuta teenuste tasusid või maksta puudujääv osa kinni riigieelarvest. Viimane moonutaks oluliselt konkurentsiolukorda ning oleks riigieelarvele põhjendamatu lisakoormus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2010. aastal edastati Eestis keskmiselt 4,9 lihtkirja elaniku kohta aastas. Rahvusvahelisi lihtkirju edastati keskmiselt 1,4 saadetist elaniku kohta aastas.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele