Keskkonnamõju hindamine ja uurimine Saaremaa süvasadamas Küdema lahes takistab äritegevuse käivitamist ja sestap on 200 miljonit krooni maksma läinud sadamaprojekti nimetatud ka surnult sündinuks.
Roomassaare sadam peab ainsa töötava kaubasadamana tulema toime kogu Saare maakonna kaubaveoga. Sadama direktori Renno Tammlehe hinnangul saavad nad hästi hakkama ning jõuaksid teenindada rohkemgi.
“Loomulikult tahaks AS Tallinna Sadamale kuuluv Saaremaa sadam kaupa vedada,” ütleb Tammleht ja lisas, et Küdema sadama töösse minek pärsiks väikesadamatesse tehtud investeeringuid ning vähendaks ka Roomassaare tulu.
Teatavasti kujutab sadamategevus Küdema lahes ohtu linnustikule.
Seotud lood
Tallinna Sadam on algatanud Saaremaa süvasadamas detailplaneeringu ning sinna juurde viiakse läbi keskkonnamõjude hindamist, et sadam saaks hakata tööle ka kaubasadamana. Tallinna Sadama juhatuse liige Ain Kaljurand ütles Logistikauudistele, et kaubasadama avamiseks on neil olemas mitu konkreetset projekti ning kui kõik hästi sujub, võivad esimesed kaubalaevad tõenäoliselt süvasadamat külastada juba tuleva aasta sügisel.
Europarlamendi liige Ivari Padar võrdles Saaremaa püsiühendust mandriga Saaremaa süvasadamaga ning nentis, et mis sest, et viimases käib ainult kolm laeva hooajal, oluline on, et süvasadam on olemas.
Tallinna Sadama plaan laiendada Mustjala vallas asuva süvasadama kasutusala ka kaubalaevade teenindamiseks tundub teoks saavat.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.