Europarlamendi liige Ivari Padar võrdles Saaremaa püsiühendust mandriga Saaremaa süvasadamaga ning nentis, et mis sest, et viimases käib ainult kolm laeva hooajal, oluline on, et süvasadam on olemas.
Padar ütles kuu aja eest Saare maakonna päevalehele Meie Maa, et püsiühenduse loomist võib võrrelda süvasadama loomisega, mille mõttekuses kaheldi. "Teisalt on mul hea meel, et projekt läks küll kalliks, ent saarlastel on oma süvasadam, see on tehtud, käigu seal pealegi hooajal vaid kolm laeva,” nentis ta.
“Mis siis sellest päeva lõpuks maha jääb - hulk tossu ja kaks hamburgerit, mis autojuhtidele maha müüakse. Pluss sadamale käivet, kuid ma ei näe seda suurt rahahunnikut, mida transiit süvasadama kaudu Saaremaale jätaks,” ütles Padar lisades, et ilmselt ei meeldiks saarlastele ka kaubalaevade lubamine süvasadamasse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Keskkonnamõju hindamine ja uurimine Saaremaa süvasadamas Küdema lahes takistab äritegevuse käivitamist ja sestap on 200 miljonit krooni maksma läinud sadamaprojekti nimetatud ka surnult sündinuks.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.