Euroopa Komisjon avaldas täna transpordi tegevuskava, millega tõstetakse transpordiühenduste kvaliteeti Euroopa Liidust itta ja lõunasse jäävate naaberpiirkondadega. Kava loomise põhjuseks on suurenev reisijate ja kaupade liikumine Euroopa Liidu ja lähipiirkondade vahel.
“Liikumisvabadus on miski, mida Euroopas peetakse sageli iseenesestmõistetavaks, kuid see ei peaks lõppema piiril,” kommenteeris kava loomist Euroopa Komisjoni asepresident Siim Kallas. “Kui võtame tänapäeval suhteid oma naabritega tõsiselt, peame tagama infrastruktuuri, mis on oluline kaupade ja inimeste piiriüleseks liikumiseks, vähendama bürokraatiat ning kõrvaldama kitsaskohad,” ütles Kallas.
Uus tegevuskava tugevdab eelkõige ühendusi idapoolsete riikidega ja koondab piirkondliku transpordialase koostöö ühtsesse poliitikasse. Näiteks on kavas lennunduse siseturu laiendamine ja üleeuroopalise transpordivõrgu ühendamine naaberpiirkondadega, erinevate rööpmelaiuste kõrvaldamine raudteedel ja naaberriikide toetamine liiklusohutuse parandamisel.
Euroopa Liidu ja idas asuvate naaberpiirkondade vahel on lennureisijate arv kasvanud viimase seitsme aastaga ligi 12 protsenti, kümne aasta jooksul on kaubavedude arv raudteel tõusnud 7% võrra ja 2020. aastaks ennustatakse sellele ligi 40%-list kasvu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.