Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul hakkab riik elektriautode tankimise võrgustiku operaatorit otsima lähikuudel. Samuti hakatakse kuu jooksul otsima tanklate võimalikke asukohti.
"Võib-olla selle nädala lõpus või järgmine nädal on meil võimalik elektriautode toetusmeetme määruse eelnõu anda Eesti avalikkusele arutamiseks. Kui see arutelu kulgeb sujuvalt, siis tahaksime seda meedet avada augustis, võib-olla septembris. Sama tempo on ka infrastruktuuriga, täna käivad infrastruktuurialased ettevalmistused," kommenteeris Parts eile Riigikogu ees esinedes.
Ministri sõnul otsitakse huvilised nende kiirlaadimispunktide paigaldamiseks kolmes erinevas asukohas - maanteedel, väikeasulates ja linnades. "Kokku on rahalisi vahendeid 250 kiirlaadimispunkti osas, nad on tänaseks suurusjärgus enam-vähem jagatud nende kolme võimaliku erineva kasutuskoha seisukohast. Kuu jooksul peaks tulema välja avalike üleskutsetega, et leida neid sobivaid kohti."
Probleemiks võib tema sõnul osutuda see, kui soovijaid saab olema rohkem kui planeeritud laadimiskohti. "Valmistame ette ka hanget nende laadimiskohtade tulevase operaatori leidmiseks. Ma arvan, et kuna tempod on võrdlemisi kiired, siis sündmused peaks hakkama juhtuma lähikuudel," lisas Parts.
Valitsus kiitis märtsi alguses heaks kasutamata saastekvoodi ühikute müügi Jaapani konglomeraadile Mitsubishi Corporation. Tehingu tulemusena rajatakse 2012. aasta lõpuks kogu Eestimaad kattev elektriautode laadimise taristu ning meie teedele lisandub tuhatkond uut elektriautot. Pooled neist jõuavad sotsiaaltöötajateni tänavu detsembris.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Joel Volkov, Teenindusmajanduse Koja asutajaliige paneb riigile ette, et loodava elektriautode laadimistaristu laadurite ja sellega seonduvad disainilahendused võiksid teha Eesti tootedisaineritelt.
Vabariigi Valitsus kiitis täna toimunud istungil heaks kasutamata saastekvoodi ühikute (Assigned Amount Units – AAU) müügi Jaapani konglomeraadile Mitsubishi Corporation. Tehingu tulemusena rajatakse 2012. aasta lõpuks kogu Eestimaad kattev elektriautode laadimise taristu ning meie teedele lisandub tuhatkond uut elektriautot.
Mai keskel ütles majandus- ja kommunikatsioonimister Juhan Parts, et riik hakkab elektriautode tankimise võrgustikule operaatorit otsima lähikuudel. Statoil sõnul on nad hankes osalemisest huvitatud ning näevad endal eeliseid automaattanklate ees.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.