Peaminister Andrus Ansipi sõnul tekitab lennujaamale ülemäärast administratiivset koormust eelnõu, mille järgi peab lennujaama haldaja teavitama uutest tasumääradest neli kuud enne nende kehtima hakkamist.
"Valitsus selle eelnõuga, mis me täna riigikokku saatsime, rahul ei olnud. Tegemist on Euroopa Liidu direktiivi ülevõtmisega ja ma ei ole kunagi kritiseerinud direktiive, mida me oleme üle võtnud, aga selle direktiivi osas ma väga rahul ja õnnelik ei ole," kommenteeris Ansip eile valitsuse istungijärgsel pressikonverentsil eile valitsuse heakskiidu saanud eelnõud.
Ansipi lootusel riigikogu menetluses eelnõu veel paraneb. "Sellel on omad head küljed, ma usun, et ta mingil määral soodustab konkurentsi, aga ta tekitab Tallinna lennujaamale ülemäärast administratiivset koormust, mis minu meelest on põhjendamatu," rääkis Ansip.
Lennundusseaduse muudatuse kohaselt peab lennujaama teavitama uutest tasumääradest neli kuud enne nende kehtima hakkamist. Sellel on aga Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul Tallinna lennujaamale negatiivne mõju - lennufirmad saavad küll lisagarantii, et kõikidele on hinnad kehtestatud samadel tingimustel, kuid kuna läbirääkimisprotsess hindade kujundamisel on direktiivi kohaselt pikk, siis tasude alandamise osas ei pruugi AS Tallinna Lennujaam olla suuteline kiiresti reageerima turu muutustele ning võib kaotada kliente.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Direktiiv näeb ka ette lennujaama haldaja ja lennujaama kasutajate vahelised iga-aastased konsultatsioonid, mille teemaks lennujaamatasude määrad ja lennujaamateenuste kvaliteet. Eelnõuga võetakse üle Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv lennujaamatasude kohta.
Seotud lood
Valitsus kiitis täna heaks lennundusseaduse muudatuse, mis võib Tallinna Lennujaamalt kliente viima hakata, sest tasude muutusest tuleb hakata kuid ette teatama.
Möödunud kuul võttis Tallinna lennujaam vastu 149 704 reisijat, see on ühtlasi ka viimase pooleteise aasta rekord. Samuti näitab kindlat kasvutrendi lennujaama kaubavedu, aprillis käideldi 1105 tonni kaupu.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.