Lennujaama haldaja peab direktiivi järgi teavitama uutest tasumääradest neli kuud enne nende kehtima hakkamist. Sellel on aga Tallinna lennujaamale negatiivne mõju - lennufirmad saavad küll lisagarantii, et kõikidele on hinnad kehtestatud samadel tingimustel, kuid kuna läbirääkimisprotsess hindade kujundamisel on direktiivi kohaselt pikk, siis tasude alandamise osas ei pruugi AS Tallinna Lennujaam olla suuteline kiiresti reageerima turu muutustele ning võib kaotada kliente.
Direktiiv näeb ka ette lennujaama haldaja ja lennujaama kasutajate vahelised iga-aastased konsultatsioonid, mille teemaks lennujaamatasude määrad ja lennujaamateenuste kvaliteet. Eelnõuga võetakse üle Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv lennujaamatasude kohta.
Direktiivi eesmärk on kehtestada Euroopa Liidus üldine lennujaamatasusid reguleeriv raamistik, et tagada tasude läbipaistvus ning välistada lennujaama kasutajate diskrimineerimine.
Eesti taotles direktiivi eelnõu menetlemisel, et direktiiv ei laieneks alla 5-miljonilise reisijatekäibega lennujaamadele, kuid Eesti reservatsioon ei leidnud piisavat toetust.