Autor: Rivo Sarapik • 5. mai 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uus seadus võib Tallinna Lennujaamalt kliendid viia

Valitsus kiitis täna heaks lennundusseaduse muudatuse, mis võib Tallinna Lennujaamalt kliente viima hakata, sest tasude muutusest tuleb hakata kuid ette teatama.

Lennujaama haldaja peab direktiivi järgi teavitama uutest tasumääradest neli kuud enne nende kehtima hakkamist. Sellel on aga Tallinna lennujaamale negatiivne mõju - lennufirmad saavad küll lisagarantii, et kõikidele on hinnad kehtestatud samadel tingimustel, kuid kuna läbirääkimisprotsess hindade kujundamisel on direktiivi kohaselt pikk, siis tasude alandamise osas ei pruugi AS Tallinna Lennujaam olla suuteline kiiresti reageerima turu muutustele ning võib kaotada kliente.

Direktiiv näeb ka ette lennujaama haldaja ja lennujaama kasutajate vahelised iga-aastased konsultatsioonid, mille teemaks lennujaamatasude määrad ja lennujaamateenuste kvaliteet. Eelnõuga võetakse üle Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv lennujaamatasude kohta.

Direktiivi eesmärk on kehtestada Euroopa Liidus üldine lennujaamatasusid reguleeriv raamistik, et tagada tasude läbipaistvus ning välistada lennujaama kasutajate diskrimineerimine.

Eesti taotles direktiivi eelnõu menetlemisel, et direktiiv ei laieneks alla 5-miljonilise reisijatekäibega lennujaamadele, kuid Eesti reservatsioon ei leidnud piisavat toetust.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077