Konverentsi avanud Parts rääkis, et Eesti võiks kujuneda Kasahstani jaoks oluliseks mereväravaks nii Euroopa Liitu kui ka kogu maailma ja Eestil on selleks arvestatavad eelised tänu meie süvasadamatele.
Eesti Logistikaklastri juhi Urmas Kõivu sõnul soovib on Eestil selleks arvestatavad eelised sadamate sügavuse tõttu. "Kasahhid, kes kauplevad peamiselt oma toodetega on huvitatud keskmiselt 100 000 tonniste laevapartiide müümisest, mis eeldab sügavate sadamate olemasolu,“ selgitas Kõiv.
Võrreldes konkureerivate transpordikoridoridega suudab Eesti pakkuda Kasahstani ettevõtetele madalamat logistikakulu tonni kohta.
Partsi sõnul on Tallinna Sadam valmis leidma võimalusi investeeringuteks terminali või jaotuskeskuse loomiseks Kasahstani kaupadele.
Ärifoorumil osaleb 150 Kasahstani äriliidrit koos Eesti logistika- ja transpordiettevõtete juhtidega. Eesti ettevõtete koostöövõimalusi tutvustavad näiteks Ain Kaljurand Tallinna Sadamast, Kaido Simmermann Eesti Raudteest, Tiit Vähi Sillamäe Sadamast, Erik Sakkov Tallinna Lennujaamast ja Arnout Lugtmeijer Vopak EOSst.
Pärastlõunal kohtub minister Kasahstani transpordi- ja kommunikatsiooniministri Aktam Kussainoviga.
Kasahstan näitas Eesti vastu üles huvi juba eelmisel suvel, kui otsis oma viljale transiidikanalit.