Peagi valmiv riiklik merenduspoliitika arengukava näeb ette, et laevandusfirmadele tuleb tagada vähemalt naaberriikidega võrdsed konkurentsitingimused.
Laevanduse globaalse konkurentsi tingimustes registreerivad kõrgemate maksumäärade ja kallima tööjõuga riikide laevaomanikud oma laevad mugavuslipu riikide registritesse, kuid just sellise ebavõrdse konkurentsi vähendamiseks võimaldab EL oma liikmesriikidel toetada kohalikku laevandust läbi maksuerisuste. Eesti pole lubatud riigiabi võimalusi kasutanud, mille tulemuseks on laevade nõrk konkurentsivõime ning lahkumine registrist, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Kõige suurem probleem on tööjõumaksudega, mille soodustused siin ümberkaudsetes riikides tõepoolset kehtivad ja praegusel ajal on Eesti lavaomanikud selles vaeslapse osas," ütles AS Amisco juhatuse liige Allan Noor.
Majandusminister Juhan Partsi sõnul poleks aga madalamad maksud mingiks võluvitsaks, mis kaubalaevad siia tagasi tooks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Minimaalselt 3000 töötab täna väljaspool Eesti piire võõraste lippude ja laevaomanike juures ning on suures osas maskuresidendid teistes riikides, ütles Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu aseesimees Jüri Lember.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.