Rivo Sarapik • 4. veebruar 2011
Jaga lugu:

Eesti timmib end laevafirmadele lipuriigina ahvatlevaks

Peagi valmiv riiklik merenduspoliitika arengukava näeb ette, et laevandusfirmadele tuleb tagada vähemalt naaberriikidega võrdsed konkurentsitingimused.

Laevanduse globaalse konkurentsi tingimustes registreerivad kõrgemate maksumäärade ja kallima tööjõuga riikide laevaomanikud oma laevad mugavuslipu riikide registritesse, kuid just sellise ebavõrdse konkurentsi vähendamiseks võimaldab EL oma liikmesriikidel toetada kohalikku laevandust läbi maksuerisuste. Eesti pole lubatud riigiabi võimalusi kasutanud, mille tulemuseks on laevade nõrk konkurentsivõime ning lahkumine registrist, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Kõige suurem probleem on tööjõumaksudega, mille soodustused siin ümberkaudsetes riikides tõepoolset kehtivad ja praegusel ajal on Eesti lavaomanikud selles vaeslapse osas," ütles AS Amisco juhatuse liige Allan Noor.

Majandusminister Juhan Partsi sõnul poleks aga madalamad maksud mingiks võluvitsaks, mis kaubalaevad siia tagasi tooks.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee