Peagi valmiv riiklik merenduspoliitika arengukava näeb ette, et laevandusfirmadele tuleb tagada vähemalt naaberriikidega võrdsed konkurentsitingimused.
Laevanduse globaalse konkurentsi tingimustes registreerivad kõrgemate maksumäärade ja kallima tööjõuga riikide laevaomanikud oma laevad mugavuslipu riikide registritesse, kuid just sellise ebavõrdse konkurentsi vähendamiseks võimaldab EL oma liikmesriikidel toetada kohalikku laevandust läbi maksuerisuste. Eesti pole lubatud riigiabi võimalusi kasutanud, mille tulemuseks on laevade nõrk konkurentsivõime ning lahkumine registrist, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Kõige suurem probleem on tööjõumaksudega, mille soodustused siin ümberkaudsetes riikides tõepoolset kehtivad ja praegusel ajal on Eesti lavaomanikud selles vaeslapse osas," ütles AS Amisco juhatuse liige Allan Noor.
Majandusminister Juhan Partsi sõnul poleks aga madalamad maksud mingiks võluvitsaks, mis kaubalaevad siia tagasi tooks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Minimaalselt 3000 töötab täna väljaspool Eesti piire võõraste lippude ja laevaomanike juures ning on suures osas maskuresidendid teistes riikides, ütles Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu aseesimees Jüri Lember.
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.