Peagi valmiv riiklik merenduspoliitika arengukava näeb ette, et laevandusfirmadele tuleb tagada vähemalt naaberriikidega võrdsed konkurentsitingimused.
Laevanduse globaalse konkurentsi tingimustes registreerivad kõrgemate maksumäärade ja kallima tööjõuga riikide laevaomanikud oma laevad mugavuslipu riikide registritesse, kuid just sellise ebavõrdse konkurentsi vähendamiseks võimaldab EL oma liikmesriikidel toetada kohalikku laevandust läbi maksuerisuste. Eesti pole lubatud riigiabi võimalusi kasutanud, mille tulemuseks on laevade nõrk konkurentsivõime ning lahkumine registrist, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Kõige suurem probleem on tööjõumaksudega, mille soodustused siin ümberkaudsetes riikides tõepoolset kehtivad ja praegusel ajal on Eesti lavaomanikud selles vaeslapse osas," ütles AS Amisco juhatuse liige Allan Noor.
Majandusminister Juhan Partsi sõnul poleks aga madalamad maksud mingiks võluvitsaks, mis kaubalaevad siia tagasi tooks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Minimaalselt 3000 töötab täna väljaspool Eesti piire võõraste lippude ja laevaomanike juures ning on suures osas maskuresidendid teistes riikides, ütles Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu aseesimees Jüri Lember.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.