Minimaalselt 3000 töötab täna väljaspool Eesti piire võõraste lippude ja laevaomanike juures ning on suures osas maskuresidendid teistes riikides, ütles Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu aseesimees Jüri Lember.
"Kõige suurem probleem on tööjõumaksudega, mille soodustused siin ümberkaudsetes riikides tõepoolset kehtivad ja praegusel ajal on Eesti lavaomanikud selles vaeslapse osas," vahendas ERR AS Amisco juhatuse liikme Allan Noori sõnu.
Laevaoperaator Amisco opereerib viit suurt kaubalaeva, kuid neist ükski ei kuulu Eesti lipu alla. Lisaks laevadele lahkuvad odavate maksude tõttu Eestist ka meremehed. Meremeeste ametiühingu juhi, Jüri Lemberi hinnangul töötab ligi kaks kolmandikku meremeestest praegu välismaal.
Majandusminister Juhan Partsi sõnul poleks aga madalamad maksud mingiks võluvitsaks, mis kaubalaevad siia tagasi tooks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Peagi valmiv riiklik merenduspoliitika arengukava näeb ette, et laevandusfirmadele tuleb tagada vähemalt naaberriikidega võrdsed konkurentsitingimused.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.